Światowy Tydzień Przedsiębiorczości w Olivia Business Centre.
Czym jest i jaki ma potencjał introvert coaching? Co zrobić, by swoim pomysłem zainteresować potencjalnego inwestora? Jakie są najważniejsze zasady pozyskiwania dotacji i realizowania projektów finansowanych z funduszy europejskich? Na czym polega współpraca korporacji z funduszami inwestycyjnymi venture capital, inkubatorami i akceleratorami? Czy CSR jest dla małych i dużych? To zaledwie kilka tematów poruszanych podczas wydarzeń organizowanych w Olivia Business Centre w ramach startującego właśnie IX Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości (14-20 listopada).
– Olivia Business Centre po raz kolejny potwierdza, że jest centrum biznesowej i pozabiznesowej inspiracji. Światowy Tydzień Przedsiębiorczości w OBC to minimum dwa wydarzenia dziennie. W sumie można wziąć udział w 15 warsztatach, szkoleniach, sesjach networkingowych i prezentacjach organizowanych zarówno przez rezydentów Olivia Business Centre, jak i partnerów zewnętrznych. Przed nami między innymi dwudniowy Venture Day, wyjątkowa inicjatywa służąca budowaniu relacji między przedstawicielami funduszy venture capital, private equity, naukowcami, startupowcami… – mówi Agnieszka Zglinicka z Olivia Business Centre.
Kalendarz wydarzeń jest niezwykle różnorodny. Wśród gospodarzy eventów znaleźli się m.in. Agencja Rozwoju Pomorza, Centrum Rozwoju Talentów, Miejska Biblioteka Publiczna w Gdyni, Berlitz, strefa coworkingowa o4, i Olivia Business Centre. OBC aktywnie uczestniczy – jako organizator bądź współorganizator – aż w jednej trzeciej eventów tygodnia przedsiębiorczości.
W środę, 16 listopada, o godz. 12:00 w przestrzeni coworkingowej O4, rozpocznie się spotkanie organizowane przez Olivia Business Centre, którego tematem przewodnim jest Corporate Social Responsibility. Doświadczeniem w obszarze CSR podzielą się m.in. rezydenci OBC: Energa, Sii PwC, startup społeczny We Think Healthy, przedsięwzięcie edukacyjne Fundacja Inspirujące Przykłady oraz przedstawiciele inicjatywy Gdańsk Business Run. – Wymienimy się doświadczeniami, będziemy wzajemnie dopingować i wraz z partnerami przedsięwzięcia udowodnimy, że CSR, zgodnie z tematem spotkania, naprawdę jest dla każdego. Chcemy też, by to wydarzenie zainicjowało wiele kolejnych, już na linii business to business. Siłą OBC jest bowiem różnorodność tworzących je inicjatyw biznesowych.
Wśród rezydentów OBC są światowe korporacje, firmy z sektora MŚP, startupy, organizacje samorządowe i pozarządowe, przedstawicielstwa uczelni wyższych czy gimnazjów. – Zależy nam na takiej heterogeniczności, ponieważ w zróżnicowanym środowisku łatwiej o inspiracje i niestandardowe spojrzenie na biznes. Prostsze są budowanie relacji, wymiana informacji, pokonywanie trudności i, co oczywiste, rozwój własnego przedsiębiorstwa, bez względu na jego wielkość czy przedmiot działalności – dodaje Agnieszka Zglinicka. W tę koncepcję doskonale wpisuje się Venture Day 2016, odbywający się w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości (17-18.11). Ta wyjątkowa inicjatywa ma na celu stworzenie unikalnej przestrzeni do wymiany informacji, dzielenia się doświadczeniem oraz nawiązywania trwałych kontaktów między osobami związanymi z innowacjami – przedstawicielami funduszy VC, CVC i private equity, pracownikami działów i ośrodków badawczo-rozwojowych, przedsiębiorcami, naukowcami, startupowcami i przedstawicielami korporacji.
Pełen kalendarz wydarzeń organizowanych w przestrzeni Olivia Business Centre w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości.
O projekcie:
Światowy Tydzień Przedsiębiorczości to międzynarodowy projekt promujący świadomy rozwój, aktywną postawę wobec życia i podejmowanie biznesowych inicjatyw. Organizowany jest od 2008 roku w 160 krajach świata. Każdego listopada organizacje, instytucje i firmy, którym zależy na rozwijaniu przedsiębiorczości, organizują bezpłatne szkolenia, warsztaty, debaty i konkursy pomagające zdobyć wiedzę z zakresu zakładania i rozwijania własnej działalności gospodarczej, budowania sieci kontaktów, rozwijania startupów, powrotu na rynek pracy, negocjowania z pracodawcą, budowania własnej marki i wielu innych.
Tegoroczny ŚTP odbywa się w dniach 14-20 listopada pod hasłem „Przedsiębiorczość jest dobra”. Tematem przewodnim wydarzenia jest społeczny aspekt biznesu – przedsiębiorczość społeczna, CSR, startupy społeczne. Nie wyklucza to jednak innych tematów związanych z przedsiębiorczością, czy rynkiem pracy.
Regionalny koordynator Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości: Agencja Rozwoju Pomorza. Patroni medialni ŚTP: Dziennik Bałtycki, portal trojmiasto.pl.
Różnorodność. Inspiracja. Integracja.
Źródło: Olivia Business Centre
Komentarze
Ten materiał nie ma jeszcze komentarzy