Na Lubań wybraliśmy się po raz pierwszy w ubiegłym roku, zachwyciły nas wtedy przepiękne widoki roztaczające się ze znajdującej się na szczycie wieży. Tym razem obraliśmy szlak prowadzący z przełęczy Snozka, który okazał się znacznie bardziej widokowy niż ten wiodący z Ochotnicy Dolnej.

TRASA
Przełęcz Snozka (szlak niebieski) - Lubań ruiny bacówki (szlak niebieski/zielony) - Skrzyżowanie szlaków (szlak niebieski/zielony/żółty)- Baza namiotowa Lubań (szlak czerwony/ niebieski/zielony) - Lubań  - Baza namiotowa Lubań - Skrzyżowanie szlaków- Lubań ruiny bacówki - Przełęcz Snozka

Na Lubań wyruszamy z Kluszkowiec, a konkretnie z przełęczy Snozka gdzie znajduje się spory parking i bacówka. Początkowy odcinek wiedzie wśród okolicznych łąk. Za naszymi placami roztaczają się bajeczne widoki na Tatry, którymi jednak nacieszymy się dopiero w drodze powrotnej, bo przecież nie będziemy ciągle oglądać się za siebie. Idziemy szlakiem niebieskim, a po drodze napotykamy na spore stadko wypasujących się na halach owiec.

Kiedy wkraczamy do lasu
widoki się kończą ale to wcale nie oznacza że robi się nudno, wręcz przeciwnie. Udaje nam się zobaczyć kilka jaszczurek zwinek, przepiękne zięby i bardzo rzadki okaz zupełnie czarnej żmii zygzakowatej. Kiedy docieramy do ruin bacówki szybko okazuje się, że ostatni odcinek będzie najbardziej stromy. Pniemy się dzielnie do góry i po chwili dołącza szlak żółty, a wtedy wiemy już że od szczytu dzielą nas dosłownie minuty. Po dotarciu do celu odpoczywamy na ławce przy bazie namiotowej, a dopiero chwilkę później idziemy podziwiać widoki z wieży. Do parkingu wracamy tą samą trasą.

Praktyczne informacje:
- ogólnodostępny parking tuż przy wejściu na szlak,
- przy parkingu mieści się bacówka, można nabyć pyszne owcze sery,
- przejście całej trasy zajęło nam ok. 5 godzin,
- pierwsza połowa trasy bez większych trudności, później szlak coraz mocniej pnie się do góry,
- opis szlaku prowadzącego z Ochotnicy Dolnej na Lubań znajdziecie tutaj.