Bezpłatne zakwaterowanie, ciepłe posiłki, dofinansowanie dojazdów lub darmowy transport do pracy i dodatkowa opieka zdrowotna to najpopularniejsze z benefitów, o które pytają pracownicy tymczasowi już podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Lista ekstra dodatków ofertowanych przez pracodawców jest różnorodna. Najważniejsza jest jednak nie ich ilość, a jakość oznaczająca zgodność z oczekiwaniami i faktycznymi potrzebami pracowników tymczasowych.
Mity na temat pracy tymczasowej krążą od lat. Niestety w dużej mierze mają negatywny wydźwięk. Ta forma zatrudnienia powszechnie nie kojarzy się z benefitami. W rzeczywistości jest zupełnie inaczej i chociaż ekstra dodatki oferowane pracownikom tymczasowym nie są jeszcze standardem to ich popularność rośnie, a kandydaci do tego typu pracy coraz częściej pytają o nie podczas rozmowy kwalifikacyjnej.
Dodatki oczekiwane przez pracowników tymczasowych
Bezpłatne zakwaterowanie jest jednym z dodatków, o które w czasie rekrutacji najczęściej pytają kandydaci do pracy tymczasowej. Ten benefit jest ważny zarówno dla przyjeżdżających do Polski obcokrajowców, jak i Polaków gotowych na przeniesienie w inny region naszego kraju w związku z oferowaną pracą tymczasową. Kolejnym z oczekiwań są ciepłe posiłki w pracy, za które zatrudniony czasowo nie będzie musiał ponosić żadnych kosztów. Mile widziany jest również bezpłatny transport lub dofinansowanie do dojazdów pozwalające ograniczyć niemałe wydatki przeznaczane na dotarcie do miejsca pracy. Listę zamyka dodatkowa opieka zdrowotna dzięki, której pracownik w każdej chwili będzie mógł skorzystać z pomocy lekarza i szybciej wrócić do zdrowia. Wymienione dodatki są nie tylko najpopularniejsze wśród rekrutowanych kandydatów, stanowią również pakiet benefitów często oferowanych przez zatrudniających.
- Pracodawcy tymczasowi tworzą programy świadczeń pracowniczych, czasem bardzo rozbudowane i nie zawsze trafione. Planując tego typu pakiety należy mieć świadomość faktycznych potrzeb zespołu. Ta kwestia jest niezwykle ważna, jeśli chcemy by benefity spełniły swoje zadanie - mówi Ewa Błaszczyńska, Dyrektor ds. Rozwoju Rekrutacji Klientów Strategicznych Progres HR. – Nie każdy pracodawca bierze pod uwagę podstawowe czynniki takie jak wiek, płeć, stan cywilny, czy miejsce zamieszkania, a przecież, miedzy innymi, to właśnie one często determinują przydatność oferowanych dodatków. Powszechnie popularne benefity mogą rozczarować pracowników, którzy oczekiwali czegoś zupełnie innego, a przykładowa karta do siłowni okazuje się nieprzydatna, bo mieszkają w miejscowości, w której takiego klubu nie ma. Kluczem do sukcesu na tym polu jest więc świadome inicjowanie programów i ich personalizacja - zaznacza Ewa Błaszczyńska.
Co oferują pracodawcy?
Personalizacja programów benefitowych wciąż jeszcze nie jest standardem. Pracodawcy bez konsultacji z kadrą tworzą pakiety, które obecnie traktowane są raczej, jako standard, a nie coś wyjątkowego, czego nikt inny nie oferuje.
Wśród nieobowiązkowych dodatków, na które mogą liczyć pracownicy tymczasowi znajduje się dodatek za pracę w szczególnych warunkach, coraz częściej stanowiący stały bonus do wynagrodzenia za pracę tymczasową. Przełożeni chcą w ten sposób zrekompensować zaangażowanie zatrudnionych osób wypłacając dodatkowe wynagrodzenie za każdą godzinę takiej pracy. Wysokość jest zwykle określana indywidulanie w zależności od stopnia szkodliwości lub uciążliwości pracy.
Kursy, szkolenia techniczne, dodatki
Kolejną grupą popularnych dodatków oferowanych za pracę tymczasową jest dodatek zmianowy, rekompensujący wymóg pełnienia obowiązków w różnych porach dnia i nocy. Najczęściej te dodatki dotyczą pracy za każdą przepracowaną godzinę na drugiej lub trzeciej zmianie. Często pojawiają się również specjalistyczne kursy, szkolenia, które mają podnieść kwalifikacje danej osoby i w konsekwencji przyczynić się do znacznego podniesienia zarobków. Niestety nie każdy z pracowników musi chcieć się szkolić. Osoby starsze w wieku przedemerytalnym często, zamiast szkolenia, wolałyby otrzymać rozszerzony pakiet medyczny np. z dodatkową opieką stomatologiczną. Takie rozwiązania wśród pracowników cieszą się rosnącą popularnością.
Nie ilość, a jakość
Oferowanie nieprzydatnych benefitów mija się z celem, dlatego warto nie tylko personalizować je pod kątem potrzeb konkretnych pracowników, ale też pozwolić kadrze mieć wpływ, na rodzaj oferowanych pakietów pozapłacowych. Rekrutacje pracowników tymczasowych pokazują, że temat benefitów jest bardzo popularny. Zarówno wśród przedsiębiorców oferujących je kandydatom, jak i potencjalnych pracowników pytających o nie już na pierwszej rozmowie kwalifikacyjnej. Co więcej, kandydaci już na etapie rekrutacji komunikują, jakie mają oczekiwania względem benefitów, te informacje przekazywane są pracodawcom, którzy na tej podstawie mogą tworzyć spersonalizowane programy benefitowe.
Jakościowe benefity pracy tymczasowej - czego oczekują pracownicy?
Źródło: dostarczył innews.pl
Komentarze
Ten materiał nie ma jeszcze komentarzy