Ministerstwo Gospodarki wytypowało sektory, które będą mogły otrzymać dofinansowanie w ramach poddziałania 3.3.2 „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand” oraz poddziałania 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand” Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.

Wśród wybranych gałęzi rodzimej sfery gospodarczej znalazła się branża stolarki okiennej i drzwiowej, która została jednak włączona do szerszej kategorii „budowa i wykańczanie budowli". Taki kształt programu nie odpowiada oczekiwaniom reprezentowanego przez Związek POiD sektora. – W zakończonej już, poprzedniej edycji Branżowego Programu Promocji występowaliśmy jako samodzielna branża. Efekty naszych działań zostały bardzo pozytywnie ocenione przez Ministerstwo Gospodarki, z którym ściśle współpracujemy. Chcemy kontynuować skuteczną promocję polskich wyrobów stolarki okiennej i drzwiowej za granicą, tymczasem przyjęty kształt programu w praktyce to uniemożliwia – tłumaczy Paweł Wróblewski, Dyrektor Związku POiD.

Związek POiD wielokrotnie przedstawiał Ministerstwu Gospodarki swoje argumenty, stojąc na stanowisku, że sektor budowlany i sektor stolarki okiennej i drzwiowej, mimo, że pozornie podobne, charakteryzują się wieloma różnicami m.in. jeśli chodzi o specyfikę kanałów dystrybucji, a co za tym idzie możliwości transportu i sprzedaży oferowanych w ramach nich produktów.

Różnice te są na tyle istotne, że połączenie obu branż w ramach nowej perspektywy finansowej negatywnie przełoży się na efektywność działań promocyjnych. Dlatego Związek POiD wystosował pismo do Ilony Antoniszyn-Klik, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki, z prośbą o uzasadnienie decyzji Ministerstwa i informację, jak zdaniem tej instytucji ma przebiegać skuteczna realizacja programu w przedstawionym kształcie.