Myślicie o reklamie swoich produktów lub usług w prasie? Zapraszamy do lektury poniższego poradnika gdzie omawiamy wady i zalety takiej formy reklamy.

Jedną z najstarszych form reklamy jest ta w prasie tradycyjnej. Sprawdzimy czy w obecnych czasach gdy marketing internetowy odgrywa tak wielką rolę w prowadzeniu działań marketingowych taka forma reklamy nadal ma rację bytu.

Decydując się na reklamę w prasie zyskujemy kilka korzyści. Po pierwsze reklama zostanie opublikowana na wysokiej jakości papierze. Po drugie w przypadku prasy mamy mniejszą konkurencję pod względem ilości reklam i łatwiej jest zadbać o dobrą jej widoczność. Jeden egzemplarz danego czasopisma trafia najczęściej do kilku osób z racji, że tego rodzaju prasa często spotykana jest w poczekalniach, salonach kosmetycznych czy gabinetach dentystycznych. Często zdarza się też, że dane czasopismo jest zakupione w większej ilości dla grona pracowników danej firmy. Inną zaletą reklamy w czasopiśmie jest całkiem spora możliwość promocji określonej usługi czy też produktu dzięki stosunkowo swobodnej możliwości wyboru miejsca reklamy w samym czasopiśmie. Następnym plusem jest możliwość  skonkretyzowania miejsca przekazu reklamowego czyli wyboru odpowiadającej naszej reklamie rubryki w czasopiśmie.

Natomiast do wad reklamy w czasopismach  trzeba zaliczyć to iż są one wydawane zaledwie raz na tydzień lub też dłuższy okres czasu. Częstotliwość reklam będzie zatem bardzo niska. Ponadto wydrukowany nakład nigdy nie trafia w całości do czytelników ze względu na różne zwroty czy też zwyczajną nadwyżkę nadruku. Ponadto reklama w jednym czasopiśmie w większości przypadków może okazać się nieskuteczna i konieczne będzie wykorzystanie również innych czasopism o podobnej tematyce. Zasadniczo przyjume się, że tak właśnie powinno przeprowadzać się kampanie w prasie aby uzyskać porządany efekt. Innym minusem jest fakt, że materiały do reklamy trzeba przygotować na długo przed samym ich opublikowaniem. Trzeba też pamiętać iż jak pokazują badania reklama w prasie bardziej przekłada się na budowanie wizerunku niż na realną sprzedaż.

Jak widać reklama w prasie ma zarówno swoje wady jak i zalety. To czy z niej skorzystamy zależy w głównej mierze od tego co chcemy uzyskać poprzez daną kampanię marketingową.