Kolejnych sześciuset uczniów rolniczych szkół ponadgimnazjalnych wzięło udział w zajęciach odbywających się w ramach ogólnopolskiego programu edukacyjnego spółki ANWIL o nazwie „Tropiciele mitów”. Oznacza to, że od zeszłego roku już 1800 przyszłych rolników miało okazję poszerzyć swoją wiedzę na temat efektywnego stosowania nawożenia mineralnego.
Wiosenna edycja „Tropicieli mitów” cieszy się równie dużym zainteresowaniem, co jesienna. Na półmetku projektu organizatorzy odwiedzili już 25 szkół, w których wspólnie z uczniami obalali błędne przekonania dotyczące nawozów nieorganicznych. Zastosowanie metodologii edutainment sprawia, że uczestnicy zajęć są bardzo aktywni, wchodzą w interakcję z prowadzącymi, a to z kolei przekłada się na szybkie tempo przyswajania sobie przez nich wiadomości opracowanych przez ANWIL we współpracy z Krajowym Centrum Edukacji Rolniczej.
Nowym elementem, o który została poszerzona trwająca właśnie edycja, jest konkurs memowy – „CANWIL bohaterem”. Jego celem jest utrwalenie wiedzy zdobytej przez uczniów w ramach programu. Zadaniem przyszłych rolników jest przygotowanie zabawnych memów z CANWIL-em – saletrzakiem z Włocławka w roli głównej. Produkt ANWIL-u cieszy się popularnością, ponieważ jego kluczową cechą jest uniwersalność. Może być wykorzystywany w uprawie wszystkich roślin uprawnych, na wszystkich rodzajach gleb, szczególnie na glebach kwaśnych. Zawarty w nim wapń zmniejsza zapotrzebowanie gleby na wapnowanie, a 50 proc. zawartość azotu w formie azotanowej sprawia, że jest lepiej przyswajalny przez rośliny.
– Otrzymaliśmy już bardzo dużo zgłoszeń konkursowych. Uczniowie wykazują się nie tylko szeroką wiedzą na temat nawożenia i samego rolnictwa, lecz także znakomitym poczuciem humoru. Wybranie najlepszej pracy będzie dla nas bardzo trudnym zadaniem – mówi Agnieszka Multan, koordynator projektu z ramienia spółki ANWIL. Na zwycięzców konkursu „Montuj memy z CANWILEM” czekają drony oraz wizyta edukacyjna w spółce.
W sumie w wiosennej edycji „Tropicieli mitów” weźmie udział ponad 1000 uczniów z 45 szkół w całej Polsce. Warsztaty będą prowadzone m.in. w województwie mazowieckim, opolskim, łódzkim, zachodnio-pomorskim, wielkopolskim oraz śląskim. ANWIL planuje, że program docelowo obejmie wszystkich uczniów szkół ponadgimnazjalnych o profilu rolniczym, dzięki czemu początkujący rolnicy będą mogli bardziej efektywnie wykorzystywać nawozy azotowe na swoich polach.
Więcej informacji o programie „Tropiciele mitów” oraz konkursie na stronie www.tropicielemitow.pl
„Tropiciele mitów” to autorski program edukacyjny ANWIL, który został uznany za dobrą praktykę CSR i uwzględniony w Raporcie przygotowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu w kategorii „Edukacja” - //odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-2015/.
ANWIL to wiodąca spółka sektora Wielkiej Syntezy Chemicznej w Polsce. Jedyny producent polichlorku winylu w kraju oraz znaczący wytwórca nawozów azotowych, stosowanych przez 95 proc. rolników w Europie.
Swoją silną pozycję rynkową ANWIL zawdzięcza najwyższej jakości produktom oraz nowoczesnym standardom obsługi klientów. Spółka należy do PKN ORLEN – lidera listy największych przedsiębiorstw w Europie Centralnej
Wiosenna edycja "Tropicieli mitów" na półmetku
Źródło: ANWIL S.A.
Komentarze
Ten materiał nie ma jeszcze komentarzy