Okazuje się jednak, że prawda wcale nie jest prosta, a w szczególności jeśli w grę wchodzi przekazywanie ważnych firmowych informacji czy też konieczność zbadania ewentualnego ryzyka w ponoszonych inwestycjach czy jakichkolwiek zmianach w firmie. Wiadomym jest, że człowiek musi się rozwijać, że jeśli prowadzi własną działalność albo jest zatrudniony w jakiejś firmie gdzie jest odpowiedzialny za jej rozwój to dąży do tego, aby było naprawdę jak najlepiej. Bywają osoby, które dbają na przykład o bezpieczeństwo informacji w firmie, jak i takie, których zadaniem jest właśnie zarządzanie ryzykiem. Czy można nauczyć się tego od tak sobie?
Niestety nie – bywają oczywiście osoby, które po prostu same z siebie wiedzą pewne rzeczy albo raczej mają pewnego rodzaju talent, zdolności, ale nikt nie jest wstanie poznać dokładnej specyfiki firmy czy dokonać działania jakim jest ocena ryzyka nie mając podstawowej wiedzy jak właściwie tego dokonywać. Jak zatem się tego nauczyć? Wystarczy udać się na konkretne kursy, właśnie z tej dziedziny, jakie organizowane są przez przeróżne firmy oferujące tego rodzaju usługi. Jednym z miejsc w którym można wziąć udział właśnie w takich kursach jest cts.com.pl – firma zajmująca się szkoleniami i od bardzo dawna zbiera wiele pozytywnych opinii i jest przede wszystkim polecana przez cały czas, a to już musi o czymś świadczyć prawda?
Na czym to jednak konkretnie polega? Co oznacza ocena ryzyka w konkretnej firmie? Czy ma tu znaczenie, jaki rodzaj działalności firma prowadzi? Czy może po prostu zawsze oznacza to dokładnie to samo? Otóż ocena ryzyka czy zarządzanie ryzykiem nieco inaczej wyglądają w odniesieniu do branży, ale cel jest zawsze taki sam. Chodzi przede wszystkim o to, aby być w stanie ocenić, czy konkretne cele firmowe są w stanie się zrealizować albo jakie ponosi się ewentualne ryzyko jeśli chodzi o koszty a zyski. Zdarza się bowiem że nie każda zmiana i próba zarobienia, kiedy trzeba najpierw zainwestować zwraca się, a tym bardziej często bywa, że po prostu nie da się uzyskać przychodu. Ten, który odpowiada za ocenę ryzyka z reguły bierze na siebie odpowiedzialność, jednak ostateczna decyzja zależy przecież od szefa. Nie jest tak że jeśli coś się nie uda to osoba dokonująca oceny ponosi odpowiedzialność – jej zadaniem jest zatrzymanie szefa, jeśli ten mimo braku dobrych perspektyw chce dokonać jakiejś zmiany. Nie jest to proste, dlatego przydają się w tym celu odpowiednie kursy.
Szkolenia biznesowe
Źródło: CTS
Komentarze
Ten materiał nie ma jeszcze komentarzy