Surge Cloud, polska firma specjalizująca się w cyfrowej transformacji branży retail, otrzymała wsparcie finansowe Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach konkursu „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to brand”. Otrzymane środki pozwolą na zaprezentowanie technologii podczas targów w Japonii oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Rząd Japonii zdecydował, że do 2025 roku wszystkie detaliczne produkty w kraju, będą posiadać swoje znaczniki. Efekty będą miały wpływ na sprzedawców detalicznych i producentów żywności na całym świecie. Tymczasem w Polsce już teraz trwają prace nad wdrażaniem technologii bazujących na tagowaniu.
Polscy specjaliści napędzają innowacje
Surge Cloud, który uzyskał dofinansowanie PARP, pracuje nad rozwiązaniami z zakresu tzw. handlometrii. Jest to dziedzina analityki mająca na celu maksymalizowanie rentowności sieci handlowych, dystrybutorów i producentów. Obejmuje wszystkie działania związane z maksymalizacją zysku w przeliczeniu na metr kwadratowy sklepu. - Pozyskanie finansowania w ramach „Go to brand” to bardzo ważny moment działalności firmy, który pozwoli zaprezentować naszą technologię na najbardziej prestiżowych konferencjach na świecie – mówi Marcin Dąbrowski, współzałożyciel i CEO Surge Cloud.
Japonia i Zjednoczone Emiraty Arabskie zobaczą polskie technologie
To właśnie dzięki wsparciu projektu „Go to brand” przedstawiciele Surge Cloud wezmą udział w targach CEATEC, czyli największej wystawie elektroniki konsumenckiej w Azji, która odbędzie się w dniach 16-19 października w prefekturze Chiba w obszarze metropolitalnym Wielkiego Tokio. To zaledwie pierwsza z planowanych wizyt w Japonii. Kolejna odbędzie się wiosną przyszłego roku podczas targów IT Week. W międzyczasie, polskie technologie poznają również uczestnicy targów GITEX oraz IOTX w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Technologia w handlu detalicznym odpowiedzią na problemy branży
Wprowadzana innowacja jest odpowiedzią na problemy z jakimi boryka się branża retail: olbrzymią liczbę wyrzucanego jedzenia, niedostępność produktów, wysokie koszty inwentaryzacji. Trudno sobie obecnie wyobrazić ten sektor gospodarki bez wsparcia nowoczesnych technologii. Jedną z nich jest zastosowanie tzw. Inteligentnej Półki, będącej podstawą systemu, który wyświetli precyzyjne dane na temat produktów stojących na poszczególnych półkach. I co równie istotne, wyśle powiadomienia na temat najistotniejszych zdarzeń czy braku towaru.
„Go to brand” to inicjatywa, która wspiera promocję marek produktowych, mających szansę odnieść sukces na rynkach zagranicznych. Wyróżnione organizacje otrzymują możliwość udziału w targach, wystawach, misjach gospodarczych lub konferencjach zagranicznych.
Startup z Polski zaprezentuje w Japonii rozwiązania optymalizujące procesy w handlu stacjonarnym
Źródło: dostarczył InfoWire.pl
Komentarze
Ten materiał nie ma jeszcze komentarzy