Krótki wyjazd do Warszawy i tylko jeden dzień aby poznać stolicę. Uznaliśmy, że najlepszym rozwiązaniem będzie całodniowy spacer, tak aby pokazać dzieciom najciekawsze miejsca miasta stołecznego Warszawy.

TRASA:
Pałac Kultury i Nauki - ulica Marszałkowska - Ogród Saski - Grób Nieznanego Żołnierza - ul. Wierzbowa - Teatr Wielki Opera Narodowa - ulica Senatorska - ulica Podwale - Plac Zamkowy- Kolumna Zygmunta III Wazy - Zamek Królewski w Warszawie - ulica Kanonia- Dzwon Na Kanonii - Rynek Starego Miasta - Bazyliszek - Pomnik Syrenki - ul. Wąski Dunaj- Pomnik Małego Powstańca - Barbakan Warszawski - taras widokowy na Barbakanie - ul. Mostowa - ul. Rybaki - Multimedialny Park Fontann - plac zabaw - ul. Rybaki - ul. Brzozowa - taras widokowy Gnoja Góra - Plac Zamkowy - Krakowskie Przedmieście - Pałac Prezydencki - ul. Królewska - Zachęta Narodowa Galeria Sztuki- ul. Marszałkowska - Pałac Kultury i Nauki

Swoją wycieczkę rozpoczęliśmy od najbardziej charakterystycznej warszawskiej budowli, a mianowicie od Pałacu Kultury i Nauki. Skorzystaliśmy oczywiście z głównej atrakcji czyli wjazdu windą na 30 piętro. Z tarasu widokowego możemy podziwiać miasto z wszystkich czterech stron świata.

Na naszej trasie znalazł się Zamek Królewski, Pomnik Małego Powstańca czy Grób Nieznanego Żołnierza. Chcieliśmy przybliżyć dzieciom historię miasta. Zatrzymując się przy każdej budowli czy pomniku staraliśmy się pokrótce opowiedzieć historię danego miejsca.

Na wycieczce nie mogło zabraknąć Pomnika Syrenki Warszawskiej i Bazyliszka. Z racji tego, że dzieci przed wyjazdem poznały obie legendy, bardzo zależało im na zobaczeniu podobizn głównych bohaterów. Pomnik Syrenki znajduje się na samym środku Rynku Starego Miasta, natomiast Bazyliszek został zawieszony na jednej z kamienic (w kamienicy tej mieści się restauracja o nazwie Bazyliszek).

Warszawa to także piękne widoki, znacznie różniące się od naszych krakowskich, ale na pewno równie ciekawe. Dlatego też wybraliśmy się na dwa punkty widokowe: jeden mieszczący się na Warszawskim Barbakanie, drugi oznaczony na mapach Google jako Gnojna Góra (nazwa pochodzi podobno od nieistniejącego już wysypiska śmieci).

Planując wycieczkę z dziećmi mieliśmy na uwadze także ich potrzeby. Stąd wybór parku (Ogród Saski), a także całkiem fajnego placu zabaw mieszczącego się w sąsiedztwie Multimedialnego Parku Fontann.

Nie będziemy opisywać tu wszystkich atrakcji na naszej trasie, podróżując z dziećmi na pewno warto brać pod uwagę ich zainteresowania i potrzeby. Naszą wycieczkę uznajemy za udaną, bo ziarenko zainteresowania udało się zasiać, a nasze pociechy z niemałym zniecierpliwieniem czekają na kolejną wyprawę do Warszawy.