Powraca Schindler Global – jeden z najbardziej znanych konkursów dla studentów, dotyczący projektowania przestrzeni miejskich. Tym razem jego uczestnicy zmierzą się z wyzwaniami drugiego co do wielkości miasta na świecie – Bombaju.

Konkurs Schindler Global Award to doskonała okazja dla studentów architektury, architektury krajobrazu i urbanistyki z całego świata, by wykorzystać swoją wiedzę, umiejętności i wyobrażenia do kształtowania miast przyszłości. Konkurs skupia się na wpływie obecnych i przyszłych systemów mobilności na rozwój aglomeracji w różnych regionach świata, m.in. w chińskim Shenzhen czy brazylijskim São Paulo.

Mobilność katalizatorem pozytywnych zmian
Opracowanie projektów konkursowych ma przygotować studentów na wyzwania współczesnej urbanizacji: pogłębiające się rozwarstwienie społeczne, nierówności, zanieczyszczenie i ochrona środowiska. Koncepcje urbanistyczne, powstałe w ramach konkursu, nie są utopijne, ale dotyczą realnych zmian w konkretnych przestrzeniach miejskich, np. w poprzedniej edycji była to relokacja hurtowego rynku w São Paulo w Brazylii.
Głównym katalizatorem pozytywnych przemian - od projektowania przestrzeni publicznych i infrastruktury, aż po jej znaczenie dla ekonomii i socjologii – powinna być mobilność. Schindler Global Award propaguje holistyczne podejście do zrównoważonej urbanizacji, zachęcając do planowania na szerszą skalę, by sprostać wyzwaniom coraz bardziej rozrastających się miast.

Dialog konkurencyjnych pomysłów
W konkursie mogą wziąć udział studenci ostatniego roku studiów licencjackich lub magisterskich, zarówno indywidulanie, jak i w zespołach. Tym razem jego uczestnicy zmieniać będą Bombaj – aglomerację, którą zamieszkuje 23 miliony ludzi, największy port Indii i siedzibę najważniejszych giełd Azji Południowej. To, w jaki sposób azjatyckie megacity poradzi sobie z rozwojem dostępnej, zrównoważonej mobilności - kluczowego elementu infrastruktury całego środowiska architektonicznego - będzie miało ogromne znaczenie nie tylko dla tego regionu, ale i całego globu.

Poprzez dialog konkurencyjnych pomysłów i angażowanie przyszłych specjalistów z całego świata we wspólną zmianę schematów projektowania miejskiego, Schindler chce dzielić się pomysłami i równocześnie pomóc studentom zdobyć niezbędne doświadczenie. - Uważamy, że naszym obowiązkiem jest przyczynianie się do rozwoju wiedzy na temat urbanizacji, zarówno poprzez popularyzację własnych rozwiązań, jak i wspieranie pracy studentów, ekspertów i praktyków, którzy kształtują świat poprzez projektowanie i planowanie - mówi Agnieszka Szylkin, Marketing Manager w firmie Schindler Polska.

Konkurs organizowany jest przez firmę Schindler we współpracy z Politechniką Federalną w Zurychu oraz holenderską Katedrą Architektury i Urbanistyki. Rejestracja uczestników rozpocznie się w połowie roku, a nad projektami pracować będzie można aż do stycznia przyszłego roku.

Więcej informacji o konkursie znaleźć można na stronie: www.schindler.com/award.