Prawie 20 mln użytkowników odwiedziło w 2017 r. serwis Wprost.pl. To blisko 30 proc. więcej niż rok wcześniej. Tylko w grudniu serwis notował prawie 2,5 mln użytkowników. Serwis DoRzeczy.pl odwiedziło ponad 7,3 mln użytkowników - prawie trzy razy więcej niż w 2016 r.
Serwisy Grupy PMPG Polskie Media w sumie odnotowały ponad 190 mln odsłon. Liczba odsłon DoRzeczy.pl wzrosła ponadczterokrotnie, do ponad 61 mln zł. Wprost.pl notował blisko 130 mln odsłon – prawie dwa razy więcej niż przed rokiem. Kilkukrotnie wydłużył się czas spędzany przez użytkowników w obu serwisach, wzrosła też liczba stron odwiedzanych podczas jednej sesji. Oglądalność i rosnące zasięgi mediów należących do Grupy PMPG Polskie Media potwierdzają, że w sprawdza się konsekwentnie realizowana strategia budowy silnych brandów mediów zasięgowych poprzez dywersyfikację formatów i kanałów dostępu oraz rozbudowę portfolio uznanych, opiniotwórczych marek wydawanych tygodników o kolejne elementy, które budują trwałą relację czytelnikami/użytkownikami.
W sumie serwisy internetowe Grupy: Wprost.pl, DoRzeczy.pl, nowy portal SuperHistoria.pl oraz wertykalny portal Film.com.pl razem mają prawie 4 miliony użytkowników miesięcznie i notują ponad 25 mln odsłon (grudzień 2017). W rosnącym zasięgu mediów PMPG, szczególnie w przypadku Wprost.pl, coraz większą rolę odgrywa ruch organiczny. Skumulowane wzrosty w Internecie to efekt wdrażania kolejnych rozwiązań technicznych oraz współpracy pomiędzy działem rozwoju oprogramowania i obydwiema redakcjami internetowymi, a także przemyślanej i dobrze zaplanowanej polityki informacyjnej. „Na wzrosty składają się m.in. wprowadzenie w listopadzie 2016 DoRzeczy.pl na nową platformę wydawniczą CMS 10 Stander z wieloma nowymi funkcjonalnościami oraz sukcesywne wdrażanie nowej strategii SEO od września 2017” – wyjaśnia Jerzy Szulwic, Chief Digital Officer PMPG Polskie Media.
Tygodnik „Wprost” i serwis Wprost.pl odzwierciedlają zarówno claim tytułu, który jest dziś tygodnikiem opinii i dyskusji i w którym swoje miejsce mogą znaleźć wszystkie strony polskiej debaty publicznej, jak i credo redakcji, która od 35 lat pisze wprost o sprawach ważnych dla czytelników. Tygodnik „Do Rzeczy” pozostaje największym ośrodkiem wolnej myśli patriotycznej. Tygodnik wspiera ludzi i instytucje dbające o polską pamięć historyczną, od pięciu lat wręczając nagrodę Strażnik Pamięci, a także polskich producentów, organizując od dwóch lat plebiscyt „100% Polski Produkt”.
Media grupy PMPG są również bardzo aktywne w mediach społecznościowych. Na Facebooku fanpage Tygodnika Lisickiego zgromadził ponad 106 000 fanów, a dodatkowo ponad 19 200 osób śledzi fanpage DoRzeczy. Profil Historii Do Rzeczy obserwuje ponad 16 000 osób. Na Twitterze konto DoRzeczy.pl ma ponad 48,5 tys. obserwatorów, a konto Tygodnika Do Rzeczy – 26,4 tysiąca. Tygodnik „Wprost” ma prawie 190 tys. fanów na FB i ponad 447 tys. obserwujących na Twitterze. Magazyn Film na FB ma ponad 15 000 fanów, na Twitterze obserwuje go prawie 3000 użytkowników. Ponadto tygodnik „Wprost” jest najbardziej aktywnym tygodnikiem na Facebooku. Jest też tym medium, które – jako tygodnik opinii i dyskusji – ściąga na swój fanpage zarówno fanów „Newsweeka”, jaki i czytelników „Sieci Prawdy”.
W sumie media grupy PMPG Polskie Media notują dziś następujące zasięgi:
- 3 500 bezpośrednich uczestników wydarzeń organizowanych pod marką „Wprost” lub „Do Rzeczy”
- 200 000 czytelników drukowanych i cyfrowych wydań tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy”
- 380 000 fanów na Facebooku
- 550 000 obserwujących na Twitterze
- 4 000 000 użytkowników serwisów internetowych Wprost.pl, DoRzeczy.pl, SuperHistoria.pl, Film.com.pl
- 26 930 000 odsłon serwisów internetowych.