17 października rozpoczeła się druga polska edycja globalnej inicjatywy Chivas The Venture. Celem programu jest wspieranie oraz promowanie innowacyjnych startupów, które rozwiązują istotne problemy społeczne. Na przedsiębiorców biorących udział w konkursie czeka pula nagród, wynosząca łącznie 1 mln dolarów! Zwycięzcą pierwszej polskiej edycji było MIGAM – startup oferujący innowacyjną usługę połączeń video z tłumaczami języka migowego. Polskim ambasadorem tegorocznej edycji Chivas The Venture jest dwukrotny medalista olimpijski i biznesmen, Mateusz Kusznierewicz.
Kreatorzy pozytywnych zmian
Współczesny, dynamicznie zmieniający się świat oferuje wiele możliwości, ale stawia także nowe wyzwania. Od nowoczesnej firmy oczekuje się nie tylko generowania zysku, ale także realnego zaangażowania w problemy dzisiejszego świata. W ciągu ostatnich lat powstały tysiące startupów, których celem jest kreowanie zmian, pozytywnie wpływających na społeczeństwo. Jednak sam pomysł to często za mało, by osiągnąć sukces. Wielu młodym przedsiębiorcom brakuje funduszy, ale także wiedzy i doświadczenia, potrzebnych, aby ideę przekuć w zysk – zarówno społeczny jak i finansowy. To właśnie z myślą o nich powstała inicjatywa Chivas The Venture.
Mottem marki Chivas Regal jest hasło Win The Right Way (Sukces osiągany we właściwy sposób).
Dla Chivas Regal te słowa oznaczają głębokie poczucie odpowiedzialności oraz chęć dzielenia się sukcesem. Dlatego w 2014 roku marka zdecydowała o uruchomieniu globalnej inicjatywy Chivas The Venture, dzięki którym startupy i przedsiębiorcy chcący pozytywnie wpłynąć na społeczeństwo, mają szansę nie tylko na dofinansowanie, ale przede wszystkim na rozwój swojej wiedzy i kompetencji biznesowych.
Plan na dobry biznes
W październiku rusza druga polska edycja inicjatywy Chivas The Venture. Na jej finalistów organizator przygotował specjalną nagrodę – cykl dedykowanych warsztatów mentorskich, przygotowany przez grupę ekspertów z dziedziny biznesu. Dzięki nim finaliści zdobędą i rozwiną kompetencje, które mogą znacząco poprawić ich umiejętności w kontekście prezentowania biznesplanu czy bronienia swojego pomysłu na biznes przed szerokim audytorium. Dodatkowo, zwycięzca polskiej edycji będzie miał okazję na przedstawienie swojego pomysłu w trakcie globalnego finału projektu, w którym łączna suma nagród wynosi 1 milion dolarów.
W programie Chivas The Venture mogą wziąć udział zarówno przedsiębiorcy, którzy dopiero tworzą swój pomysł na biznes, jak i ci, których firmy już rozpoczęły swoją działalność, ale są obecne na rynku nie dłużej niż trzy lata. Najważniejszym kryterium, według którego oceniane są zgłaszane projekty, jest szeroko rozumiana użyteczność społeczna. Dotyczy to zarówno wspierania pracowników, ochrony środowiska, jak i oferowania usług i produktów, które stanowią panaceum na realne problemy i potrzeby społeczności. Organizatorzy inicjatywy Chivas The Venture szukają firm oraz pomysłów na biznes, których działania będą siłą napędową pozytywnych zmian na świecie oraz źródłem inspiracji dla innych.
Pierwsza polska edycja The Venture
W 2015 roku zgłoszenia do polskiej edycji Chivas The Venture przesłało ponad 100 startupów. Zwycięzcą pierwszej polskiej edycji został MIGAM – rewolucyjny startup oferujący innowacyjną w skali światowej usługę połączeń video z tłumaczami języka migowego. Dzięki MIGAM ponad 100 tysięcy osób głuchych i słabo słyszących w Polsce może po raz pierwszy wykonywać wiele podstawowych czynności, które dotychczas stanowiły dla nich barierę nie do przejścia.
Dzięki zwycięstwu w polskiej edycji Chivas The Venture, MIGAM mogło zaprezentować swój wyjątkowy pomysł na biznes w globalnym finale, w którym rywalizowało z 26 startupami z całego świata. Ich koncepcja biznesu kreującego pozytywne zmiany społeczne została doceniona przez międzynarodowe gremium oraz przez internautów, dzięki czemu pierwszemu polskiemu reprezentantowi udało się dotrzeć do ostatniego etapu globalnej edycji Chivas The Venture.
Edycja 2016/2017
Chętni do wzięcia udziału w tegorocznej edycji Chivas The Venture mogą zgłaszać się do 14 grudnia br. 26 stycznia 2017 roku, w trakcie uroczystej gali, zostanie ogłoszony zwycięzca polskiej edycji, który będzie reprezentował Polskę w trakcie światowego finału w lipcu 2017 roku. W tym roku do projektu przystąpiły ponad 30 państw.
O tym, który z polskich startupów będzie miał szansę pokazać swój pomysł całemu światu, zadecyduje Jury konkursowe, w którego składzie zasiądą dwukrotny medalista olimpijski i biznesmen Mateusz Kusznierewicz, jedna z najbardziej znanych ekspertek w dziedzinie startupów Agnieszka Oleszczuk-Widawska, Marian Owerko – współzałożyciel spółki Bakalland SA oraz Wiceprezes Zarządu Polskiej Rady Biznesu oraz Phillip Ainsworth – Dyrektor Marketingu, Członek Zarządu Wyborowa Pernod Ricard.
Zasady uczestnictwa w programie oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie: https://www.theventure.com
Polskie startupy przed kolejną szansą na zdobycie 1 mln dolarów!
Źródło: Pernod Ricard
Komentarze
Ten materiał nie ma jeszcze komentarzy