Sezon na korepetycje i naukę języków obcych rozpoczął się na dobre. Zwykle zaczynamy poszukiwania dodatkowych form nauki  wraz z rozpoczęciem roku szkolnego i akademickiego. Polacy chętnie uczą się języków obcych, ceniąc sobie możliwość swobodnej rozmowy podczas wyjazdów zagranicznych czy obejrzenia filmu w oryginale.

Jak pokazują statystyki wyszukiwarki lokalnej panoramafirm.pl zainteresowanie szkołami i kursami językowymi jest w okresie jesiennym na wysokim poziomie – we wrześniu odnotowano 85% wzrost zapytań o szkoły językowe.
Decydując się na formę płatnej nauki, poszukujemy dobrej szkoły lub kursu, z bogatą ofertą, dobrymi cenami i najlepiej zlokalizowaną w pobliżu szkoły, uniwersytetu lub miejsca zamieszkania. Szukając odpowiedniego kursu analizujemy oferty różnych placówek, a wyszukiwanie potrzebnych informacji rozpoczynamy od sprawdzenia ich w Internecie. - mówi Adrian Hinc, Kierownik Produktu panoramafirm.pl w Eniro Polska. Właściciele szkół zdają sobie z tego sprawę, dlatego coraz częściej decydują się na promocję w mediach cyfrowych. W wyszukiwarce lokalnej panoramafirm.pl znajdują się informacje o przeszło 10 000 szkół z całej Polski - dodaje Adrian Hinc.

Polacy coraz częściej doceniają znajomość języków obcych. Są one wymagane na niektórych egzaminach, ułatwiają nam życie codzienne, a i niejednokrotnie umożliwiają znalezienie lepszej pracy.
Inwestycje prowadzone w Polsce oraz wieloletnia ekspansja języka angielskiego na całym świecie, spowodowała, iż znajomość tego języka jest wymogiem praktycznie w każdej firmie. Umiejętność posługiwania się angielskim jest coraz częściej jednym z głównych elementów rozmowy o pracę. Angielski stał się światowym językiem biznesu, handlu czy nauki i obecnie jest postrzegany jako podstawowe narzędzie komunikacji w pracy w danym zawodzie.

Już od kilku lat, niezmiennie najbardziej popularnymi językami oprócz angielskiego jest niemiecki, hiszpański i francuski. Metody nauczania dobieramy w zależności od indywidualnych potrzeb i możliwości finansowych. Na rynku pojawiają się kolejne szkoły, które obok tradycyjnych kursów proponują ciekawe metody nauczania pozwalające szybciej i pewniej osiągać zamierzone cele. Kurs językowy to także inwestycja – często koszt jednego semestru kursu to kwota co najmniej kilkuset złotych.