Powszechnie znane są absurdalne sytuacje, kiedy to w kolejce do specjalisty spędzimy nawet kilka lat!  Obecnie pacjenci średnio rok czekają do hematologa, endokrynologa czy kardiologa, zabieg wczepienia endoprotezy stawu kolanowego to 5 lat, a gdy chcemy wyleczyć zaćmę , poczekamy średnio aż do 2022 r.! Wystarczy jednak dysponować odpowiednimi informacjami, aby czas oczekiwania na te świadczenia skrócić nawet do kilku dni. Tak jest na przykład w przypadku operacji zaćmy, na którą w niektórych polskich ośrodkach czeka się nie dłużej niż kilka miesięcy, natomiast tuż za naszą granicą, w Czechach, terminy na takie operacje to około 2 tygodnie, a za wykonany zabieg otrzymamy zwrot pieniędzy z NFZ. W odpowiedzi na te kwestie Powszechna Informacja Medyczna udostępnia przyjazny dla pacjentów i lekarzy portal

W czasie naszego pierwszego roku odpowiedzieliśmy na setki zapytań pacjentów dotyczących m.in. najkrótszego czasu oczekiwania na wizytę u specjalisty, gdzie można wykonać konkretne, czasem trudno dostępne badanie, czy jak szukać rehabilitacji lub świadczeń pielęgnacyjno-opiekuńczych – mówi dr Witold Rezner –  Dodatkowo zyskaliśmy cenne doświadczenie i wiedzę, które pozwalają nam rozwijać się zgodnie z oczekiwaniami pacjentów. Kilka tygodni temu wprowadziliśmy bardziej czytelny i intuicyjny interfejs naszego serwisu a obecnie, trwają pracę nad rozbudową portalu, który docelowo ma być największą obiektywną bazą medyczną w Polsce. Ponadto, w ciągu kilku tygodni uruchomimy Blog, na którym doradcy będą dzielić się z pacjentami praktycznymi i niezwykle użytecznymi informacjami dotyczącymi dostępu do usług medycznych— dodaje.

Doradca medyczny, kto to taki?

To głównie dyplomowani specjaliści zdrowia publicznego, którzy posiadają specjalistyczną wiedzę na temat działania systemu ochrony zdrowia w Polsce co pozwala im skutecznie wypełnić luki informacyjne występujące w komunikacji między placówkami medycznymi a pacjentami. W czasie rozmowy rozpoznają na bieżąco potrzeby chorego i w oparciu o własną wiedzę oraz autorski system wymiany danych udzielają potrzebnych informacji. Ułatwiają poruszanie się chorego po skomplikowanym systemie, oszczędzając tym samym czas innych pracowników medycznych i samych pacjentów. To ich wsparcie pozwala chorym czuć się bezpieczniej, a personelowi ochrony zdrowia skupić na czynnościach ściśle medycznych.

Dla kogo?

Serwis, a zwłaszcza infolinia są skierowane do wszystkich osób, które szukają wiarygodnych i sprawdzonych informacji na temat dostępności specjalistycznej (i nie tylko) opieki medycznej w Polsce. Uzyskane wiadomości często pozwalają na skrócenie czasu oczekiwania na wizytę lub zabieg o kilka miesięcy. Dodatkowo rozmowa z konsultantem jest źródłem cennych wiadomości na temat dojazdu do wybranych placówek oraz badań, jakie musimy zabrać ze sobą przed pierwszą wizytą – pozwala to nie tylko zaoszczędzić czas, ale i zmniejszyć koszty naszego leczenia. Sama platforma www.medinfo.pl  skierowana jest nie tylko do pacjentów, ale również do lekarzy i innych profesjonalistów medycznych oraz wszystkich placówek ochrony zdrowia. Pozwala bezpłatnie zamieszczać i aktualizować praktycznie wszystkie istotne dla pacjentów dane, a kolejność wyświetlania wyników nie jest oparta o kryteria promocyjne, ale o aktualne i kompletne dane.

- Według danych firm monitorujących Internet jesteśmy obecnie najszybciej rozwijającym się serwisem informacji medycznej w kraju. To potwierdza nasze wieloletnie obserwacje, że istnieje duże zapotrzebowanie na rzetelne i sprawdzone informacje na temat świadczeń medycznych bez cech reklamy czy promocji. W modelu działania, który przyjęliśmy, to pacjent jest najważniejszy, to on jest naszym „pracodawcą” i to dla niego wyszukujemy najlepsze dostępne na rynku opcje wizyt, badań czy zabiegów zarówno na NFZ jak  i prywatnie.– dodaje dr Witold Rezner.