Lubimy wracać do Ojcowa i często go odwiedzamy jesienią ze względu na niezwykle malownicze widoki. Tym razem wybraliśmy się tutaj u schyłku lata i zrobiliśmy niemałą pętelkę wdrapując się na najciekawsze punkty widokowe Ojcowskiego Parku Narodowego.

TRASA:
Ojców, parking na Złotej Górze (szlakiem zielonym) - Dolina Sąspowska (szlakiem żółtym)- Punkt widokowy Jonaszówka (szlakiem żółtym/czerwonym/niebieskim) - Brama Krakowska (szlakiem żółtym/czerwonym) - Prądnik Czajowski (szlakiem zielonym) - Góra Okopy ( szlakiem zielonym) - Góra Koronna (szlakiem zielonym) - Ojców, zamek (szlakiem zielonym) - Ojców, parking na Złotej Górze

Wyruszamy z parkingu na Złotej Górze, szybko odnajdujemy szlak zielony prowadzący nas w dół prosto do Doliny Sąspowskiej. Nie spotykamy tutaj nikogo, Dolina Sąspowska to wciąż mało znany zakątek Ojcowa. Podążamy wzdłuż potoku Sąspówka, ciszę przerywa tu tylko szum potoku i śpiew ptaków. W tej malowniczej scenerii docieramy do centrum Ojcowa, mijamy pstrągarnię Pstrąg Ojcowski i wdrapujemy się na pierwszy na naszej trasie punkt widokowy - Jonaszówka. Po deszczu kamienie są bardzo śliskie, na szczęście poręcz ratuje sprawę i bezpiecznie docieramy na to wzniesienie. Rozciągają się stąd piękne widoki na Ojców. Dalej idziemy szlakiem żółtym i czerwonym, po drodze mijamy Bramę Krakowską i Źródełko Miłości. Idąc dalej prosto docieramy do  skrzyżowania szlaków, gdzie skręcamy w lewo na Górę Okopy. W tym miejscu rozpoczyna się najbardziej strome podejście. Pokonujemy je bez problemu i po chwili meldujemy się na kolejnym wzniesieniu. Następny taras widokowy znajduje się nieco dalej na Górze Koronnej. Z obu tych miejsc roztaczają się przepiękne widoki na Ojcowski Park Narodowy. Ostatnim punktem na trasie jest taras znajdujący się tuż nad Jaskinią Ciemną, można stąd zobaczyć ciekawą formację skalną - Rękawicę. Powoli schodzimy zielonym szlakiem do centrum, następnie asfaltową droga w kierunku ruin Zamku Ojców i dalej leśną ścieżką do parkingu na Złotej Górze.

Praktyczne informacje:
- długość całej trasy to nieco ponad 9 km, czas przejścia z postojami 4-5 h,
- trasa nie jest trudna, jedno bardzie strome podejście czeka nas przed Górą Okopy,
- parking na Złotej Górze jest płatny 4zł/h, płatność w parkometrze,
- do Ojcowa lepiej wybrać się w tygodniu, w weekendy i święta to miejsce bardzo oblegane.

#Wyjdźże z dzieckiem #Okolice Krakowa z dzieckiem #Ojców #Ojcowski Park Narodowy