Kończąc niezwykle intensywny dzień po zdobyciu Orlicy, Szczelińca Wielkiego i Waligóry zostało nam jeszcze trochę sił i postanowiliśmy wyruszyć na Wielką Sowę. Najwyższy szczyt Gór Sowich z charakterystyczną wieżą na szczycie zaskoczył nas swoim niezwykłym klimatem i malowniczością miejsca.

TRASA:
Schronisko Orzeł (szlak czerwony) - Schronisko Sowa (szlak czerwony/zielony) - Wielka Sowa - Schronisko Sowa - Schronisko Orzeł

DOJAZD I PARKING:
Na szlak czerwony wiodący na Wielką Sowę można wyruszyć z przełęczy Sokoła, znajduje się tutaj bezpłatny parking. My jednak nieco już zmęczeni, postanowiliśmy pominąć wiodący w pełnym słońcu, wyłożony betonowymi płytami mało interesujący odcinek i zaparkowaliśmy na płatnym parkingu przy Schronisku Górskim Orzeł.

Na szlak wyruszamy późnym popołudniem, mamy jeszcze chwilkę czasu ale idziemy żwawym tempem aby zdążyć przed zamknięciem wieży o godzinie 18.00. Szlak przez cały czas wiedzie lasem, dużo tu kamieni i wystających korzeni drzew, jednak idzie się przyjemnie. Brak tu także większych wzniesień i podejść. Po drodze mijamy Schronisko Sowa, po całym dniu przyjechaliśmy tu głodni jak wilcy z nadzieją zjedzenia czegoś pysznego, a na miejscu okazało się że Schronisko Górskie Orzeł nie wydaje tego dnia posiłków natomiast Schronisko Sowa pozostawało zamknięte.

Po niecałej godzinie docieramy na szczyt, udało się wieża jest otwarta! Kupujemy więc bilety
i wchodzimy na górę, podziwiamy malownicze widoki i schodzimy aby przyjrzeć się bliżej znajdującym się tutaj charakterystyczny, drewnianym rzeźbom sów. Do auta wracamy tą samą trasą bardzo wolnym krokiem zmęczeni ale szczęśliwi.

Praktyczne informacje:
- parking przy schronisku jest płatny 25 zł/sam.os.,
- od schroniska tylko godzinka niezbyt intensywnego marszu dzieli nas od szczytu,
- wieża widokowa na Wielkiej Sowie czynna jest  w sezonie codziennie o 10.00 - do 18.00 poza sezonem czynna tylko w weekendy,
- pieczątkę udało nam się przybić w Schronisku Orzeł i na wieży.

#Wyjdźże z dzieckiem #Góry z dzieckiem #Góry Sowie #Wielka Sowa #Korona Gór Polski