Waligórę najwyższy szczyt Gór Kamiennych postanowiliśmy zdobyć tego samego dnia co Orlicę, Szczeliniec Wielki i Wielką Sowę. Nie było łatwo bo szlak choć krótki okazał się niezwykle stromy, ale nasza 16 już korona została zdobyta.

TRASA:
Schronisko PTTK Andrzejówka (szlakiem żółtym/niebieskim/czarnym) - Pod Waligórą (szlakiem żółtym) - Waligóra (szlakiem żółtym) - Rozdroże pod Waligórą (szlakiem niebieskim/czarnym)- Pod Waligórą (szlakiem żółtym/niebieskim/czarnym) - Schronisko PTTK Andrzejówka

Na Waligórę wyruszyliśmy spod Schroniska PTTK Andrzejówka, początkowo podążając za trzema kolorami żółtym, niebieskim i czarnym. Kiedy znaleźliśmy się na rozdrożu Pod Waligórą mieliśmy do wyboru dwie opcje: iść na prawo dłuższym ale mniej stromym szlakiem, czy odbić w lewo na bardzo stromy ale krótki odcinek. Wybraliśmy opcję numer dwa i już po 15 minutach mozolnej wspinaczki mogliśmy się cieszyć ze zdobycia kolejnej korony. Ze szczytu mogliśmy oczywiście zejść tą samą trasą, wybraliśmy jednak dłuższy spacer leśną drogą tym samym zataczając pętelkę i wracając do schroniska.

Praktyczne informacje:
- bezpłatny parking przy Schronisku PTTK Andrzejówka,
- szlak żółty prowadzący na Waligórę jest bardzo stromy, kijki będą pomocne,
- przejście całej trasy zajęło nam ok. 2h,

#Wyjdźże z dzieckiem #Góry z dzieckiem #Waligóra #Korona Gór Polski #Góry Kamienne