Na Orlicę najwyższy szczyt Gór Orlickich prowadzi szeroka szutrowa droga. Trasa jest krótka i łatwa, a ze znajdującej się na szczycie wieży możemy podziwiać malownicze widoki.

TRASA:
Kamień Rubartscha (szlak zielony) - Pod Orlicą ( ścieżką nieoznaczoną) - Vrchmezi (szlak czerwony) - Vrchmezi rozc (szlak czerwony) - Orlica (ścieżką nieoznaczoną) - Wieża widokowa na Orlicy (ścieżką nieoznaczoną) - Pod Orlicą - Kamień Rubartscha

PARKING:
Niewielki parking, który pomieści zaledwie kilka samochodów znajduje się przy Kamienieniu Rubartscha (DK 389).

Przed wyruszeniem na szlak oglądamy kamień poświęcony Heinrichowi Rubartschowi. Sam Heinrich był osobą zasłużoną dla regionu, propagował lokalną turystykę i wybudował 16 metrową wieżę na Orlicy.

Po małej dawce informacji ruszamy zielonym traktem, a prowadzi nas szeroka szturowa droga i jedynie ostatni odcinek pokonujemy leśną ścieżką. Trasa jest tak krótka, że nawet się nie obejrzeliśmy a już staliśmy na szczycie. Orlica to szczyt graniczny, którego wierzchołek znajduje się po czeskiej stronie. Umieszczono tutaj charakterystyczny obelisk upamiętniający 3 znane osobistości które go zdobyły, a byli to: cesarz Józef II, Quincy Adams i Fryderyk Chopin. Od szczytu już tylko kilka metrów dzieli nas od wieży, znajdującej się już po stronie polskiej. Wchodzimy i podziwiamy malownicze widoki. Do auta wracamy tą samą trasą.

Praktyczne informacje:
- szlak zielony prowadzący na Orlicę nie jest wymagający,
- przejście całej trasy zajęło nam ok. 1,5 h,
- pieczątkę przybiliśmy w pensjonacie naprzeciwko Kamienia Rubartscha - Przystanek Alaska Zieleniec.

#Wyjdźże z dzieckiem #Góry z dzieckiem #Orlica #Korona Gór Polski #Kotlina Kłodzka