Myśleliśmy sobie że szybko i bez większych problemów zdobędziemy kolejny ze szczytów należący do Korony Gór Polski, a tu taka niespodzianka! Niebieski szlak prowadzący na Kłodzką Górę okazał się stromy i wymagający, mimo wszystko daliśmy radę i zdobyliśmy naszą 13 koronę.

TRASA:
Przełęcz Kłodzka (szlak niebieski) - Podzamecka Kopa (szlak niebieski)- Grodzisko (szlak niebieski) - Jelenia Kopa (szlak niebieski) - Rozejście szlaków (szlak żółty) - Kłodzka Góra - Rozejście szlaków - Jelenia Kopa - Grodzisko - Podzamecka Kopa - Przełęcz Kłodzka

Na szlak wyruszamy z Przełęczy Kłodzkiej, znajduje się tutaj sporej wielkości bezpłatny parking. Od razu kierujemy się za niebieskimi oznaczeniami, a początkowo nic nie wskazuje na to że szlak będzie wymagający. Idziemy chwilę leśną dróżką kiedy przed nami wyrasta wielkie zniesienie, pokonujemy je dość szybko ale ostrożnie, podłoże jest śliskie, wędrówkę utrudniają osuwające się kamienie. W takich warunkach zdobywamy Podzamecką Kopę. Dalej szlak się wypłaszcza, by po chwili skręcić w lewo w wąską leśną ścieżkę. Tutaj znów mamy stromiznę która jest zapowiedzią kolejnego szczytu o nazwie Grodzisko. Po nim krótkie zejście w dół i czeka nas kolejne podejście na Jelenią Kopę. Za ostatnim szczytem szlak nie jest już tak wymagający, a sił w nogach dodaje widok wyłaniającej się zza drzew wieży. Dość sprawnie pokonujemy ten odcinek, a kiedy dochodzimy do rozejścia szlaków, znaki pokazują że od szczytu dzieli nas kwadrans, my już po 5 minutach przybijamy pieczątkę i robimy pamiątkowe zdjęcie na szczycie. Wejście na wieżę przysparza nam znacznie więcej problemów, mocno wieje a metalowa konstrukcja z krętymi schodami zupełnie inna niż "nasze" gorczańskie budzi w nas strach. Udaje nam się wejść tylko do połowy. Do auta schodzimy tą samą trasą.

Praktyczne informacje:
- szlak niebieski prowadzący na Kłodzką Górę jest dość wymagający z kilkoma ostrymi podejściami,
- przejście całej trasy zajęło nam ok 2,5 h,
- pieczątka znajduje się w skrzyneczce na szczycie.

#Wyjdźże z dzieckiem #Góry z dzieckiem #Korona Gór Polski #Kłodzka Góra #Góry Bardzkie #Kotlina Kłodzka