Późnym popołudniem postanowiliśmy się wybrać do Schroniska PTTK Jagodna i wcale nie mieliśmy zamiaru tego dnia zdobywać najwyższego szczytu Gór Bystrzyckich. W planach były placki jagodowe które są tutejszą specjalnością i przysmakiem, po pysznym jedzeniu zebraliśmy się jednak w sobie i z pełnymi brzuchami wyruszyliśmy zdobywać Jagodną.

TRASA:
Schronisko PTTK Jagodna (szlakiem niebieskim) - Jagodna - Schronisko PTTK Jagodna

Na szlak wyruszmy ze Schroniska PTTK Jagodna, na sam szczyt Jagodnej prowadzi stąd szlak niebieski. Szutrowa droga, wśród lasu ale jednak w pełnym słońcu, bez żadnych urozmaiceń terenu powoli nabierająca wysokości. Musimy przyznać że było dość nudno i chwilami żałowaliśmy że nie wybraliśmy się tutaj rowerami (jak większość) byłoby i szybciej i przyjemniej. W końcu docieramy na zalesiony szczyt. Wchodzimy na znajdującą się tu wieżę widokową i podziwiamy widoki. Do schroniska wracamy tym samym monotonnym szlakiem niebieskim.

Praktyczne informacje:
- bezpłatny parking znajduje się przy Schronisku PTTK Jagodna,
- szlak na Jagodną nie jest wymagający, ale dość monotonny i nudny,
- przejście całej trasu zajęło nam ok 2,5 h,
- warto wstąpić do Schroniska PTTK Jagodna, mają tam pyszne jedzenie.

#Wyjdźże z dzieckiem #Góry z dzieckiem #Jagodna #Góry Bystrzyckie #Korona Gór Polski #Kotlina Kłodzka