Wiele reklam firm zajmujących się pozycjonowaniem kusi niskimi cenami i obietnicą natychmiastowego wbicia danej strony do Top 10 wyników wyszukiwania Google. Czy jednak jest to możliwe? Czy SEO wykonywane po kosztach ma rację bytu?

W ciągu ostatnich lat działania z zakresu pozycjonowania stron przeszły wielką metamorfozę. Od podejścia ilościowego popularnego kilka lat temu do jakościowego, obecnego teraz. Nie znaczy to, że nie spotkamy firm korzystających z tego pierwszego podejścia ( tysiące linków za sto złotych ) ale stanowią one obecnie rzadkość. Pokazuje to, że klienci coraz częściej rozumieją, że dobre pozycjonowanie musi wiązać się z kosztami.

Pozycjonowanie stron internetowych to olbrzymia odpowiedzialność. Jeżeli działania zostaną przeprowadzone bez starannej analizy czy też niezbędnej skrupulatności to można narazić na szwank całą firmę klienta który nam zaufał. A żeby dobrze wiedzieć jakie działania podjąć niezbędne jest doświadczenie oraz specjalistyczne oprogramowanie.

Wielu klientów nadal jednak kwestionuje ceny proponowane przez profesjonalne agencje SEO uznając je za zbyt wysokie. W tym artykule postaramy się przedstawić dlaczego tak właśnie musi być.

Po pierwsze potrzeba doświadczonych i wyszkolonych specjalistów. Im więcej udanych projektów dany pracownik ma na koncie tym lepiej będzie w stanie pozycjonować kolejną stronę. Pozycjonowanie jest jednak bardzo dynamiczną branżą i wymaga aby cały czas rozwijać swoje umiejętności. Wszelkie szkolenia czy kursy są jednak kosztowne ale bez nich zwyczajnie nie da się funkcjonować w branży SEO.

Kolejnym ważnym czynnikiem mającym wpływ na koszt SEO jest wymagane, specjalistyczne oprogramowanie. Opłaty abonamentowe za najlepsze narzędzia przydatne podczas analizy pozycjonowania kosztują nawet kilka tysięcy złotych miesięcznie. Mowa tutaj zatem o dość sporych wydatkach.

Kosztowny jest również link building czyli pozyskiwanie wartościowych odnośników do danej strony. Większość z wartościowych linków będzie wymagało wyłożenia całkiem sporych sum pieniężnych i przygotowania ciekawego artykułu.

Skuteczne pozycjonowanie wymaga również posiadania zaplecza SEO. Mówimy tutaj zatem o dodatkowych kosztach związanych z wykupieniem hostingu, zakupie domen, stworzeniu stron oraz napisaniu wartościowych treści.

Jak zatem widzicie pozycjonowanie które ma być skuteczne wymaga sporych nakładów finansowych i nie ma sposobu na obejście takiego stanu rzeczy. Jeżeli zatem zależy wam na efektach to dobrze jest zwrócić się do sprawdzonej agnecji reklamowej takiej na przykład firma E-prom, która do pozycjonowania stron używa specjalistycznego oprogramowania i dba o jakość prowadzonych działań na rzecz klienta.