Kolorowe dziecięce rysunki „Mamy poszukiwanej”  ukazały się w dziesiątkach gazet, na ulotkach, plakatach, a nawet na ścianie kamienicy na warszawskim Powiślu. Setki udostępnień spotu, ponad 150 artykułów, materiałów TV i radiowych… Cała Polska przyłączyła się do „Szukania Mamy” w ramach akcji rekrutacyjnej SOS Wiosek Dziecięcych, realizowanej od maja 2016 r.  Stowarzyszenie już obserwuje efekty – codzienne telefony i nowe zgłoszenia od kandydatów na rodziców zastępczych!

Kim jest poszukiwana mama? Zgodnie z przedstawionym w kampanii rysopisem: „Nie musi być wysoka, nie musi mieć niebieskich oczu, ani czerwonej sukienki. Nie musi być idealna…”. Jak podkreślają przedstawiciele Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce – potrzebni są „zwyczajni rodzice”,  – najważniejsze jest otwarte serce, chęć niesienia pomocy i podarowania rodziny opuszczonym dzieciom.

Tej prawdziwej, troskliwej opieki potrzebuje jeszcze 20 tys. maluchów w całej Polsce.  Dlatego tak ważne jest dotarcie do osób, które mogłyby stworzyć dla nich dom. Organizatorzy już teraz doceniają ogromny wzrost zainteresowania prowadzoną rekrutacją, jednak jak przypominają – pomoc wciąż jest bardzo potrzebna.

– To dla nas niezwykle ważne, że kampania „Szukamy Mamy” pozwoliła nam wspierać ideę rodzicielstwa zastępczego i zwrócić uwagę osób, które chcą stworzyć dom dla opuszczonych dzieci. Wcześniej otrzymywaliśmy od kandydatów średnio 3 zgłoszenia miesięcznie. Dziś ta liczba jest niemal 30-krotnie większa! To również zasługa Partnerów i Przyjaciół SOS, naszych Ambasadorek, wszystkich wspaniałych ludzi, którzy pomogli nam w realizacji kampanii. Pamiętamy jednak, że tysiące dzieci wciąż czeka na rodziców. Dlatego nie ustajemy w naszych działaniach – nie przestajemy „Szukać Mamy” – mówi Barbara Rajkowska, Dyrektor Krajowy Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce.

Koncepcję strategiczną i kreatywną kampanii przygotowali Albert Stęclik i Tomasz Gębala (VML Polska).  Projekt reklam nawiązywał do ogłoszeń rysowanych przez dzieci – przedstawiał „portret pamięciowy” mamy, tworząc jednocześnie nietypowe ogłoszenie rekrutacyjne. W reklamach wykorzystano prawdziwe rysunki podopiecznych SOS. Kontynuacją pomysłu był spot, przedstawiający dziecięcą „ekipę filmową” na planie reklamy. Spot w reżyserii Mikołaja Łebkowskiego zrealizowało studio Propeller Film.

Kampania prowadzona od 16 maja 2016 roku do końca lipca obejmowała reklamy w prasie, telewizji, komunikacji miejskiej i kinach, a także działania online. W ramach akcji odbyły się też wydarzenia  specjalne, m.in.: odsłonięcie muralu „Mamy Poszukiwanej” na warszawskim Powiślu oraz Ogólnopolski Dzień Szukania Mamy, z udziałem  ambasadorek Stowarzyszenia – Natalii Kukulskiej i Ani Dereszowskiej.

Na początku lipca miała miejsce również niestandardowa akcja „Nie musisz być idealny”, organizowana we współpracy z partnerem strategicznym akcji, firmą Kaufland Polska. W ramach partnerstwa we wszystkich sklepach sieci w Polsce udostępnione zostały także materiały informacyjne nt. prowadzonej rekrutacji.

Kampania „Szukamy Mamy” została objęta patronatem medialnym TVP 2, PR1, Tygodnika Powszechnego oraz Naszego Miasta.pl. Akcję wsparły również firmy Good Looking Studio, NAC i CEWE.

Szczegóły dotyczące rekrutacji Rodziców SOS można znaleźć na specjalnej stronie kampanii www.szukamymamy.pl. Organizatorem akcji jest Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce – organizacja non-profit która już od ponad 30 lat zapewnia dom osieroconym i opuszczonym dzieciom oraz pomoc maluchom zagrożonym utratą opieki rodzicielskiej.