Koszty wynajmu biur to jeden z najważniejszych czynników wpływających na decyzję odnośnie wynajmu powierzchni biurowej. Przy decyzji o wynajmie danego biura należy wziąć pod uwagę wszystkie części składowe kosztów najmu, które obejmują zarówno opłaty bezpośrednie, jak też inne koszty związane z funkcjonowaniem firmy w tym efektywność pracy na wynajmowanej powierzchni oraz koszty pracowników związane między innymi z dojazdem do miejsca pracy. Coraz więcej firmy uwzględnia te aspekty przy podejmowaniu decyzji związanej z wyborem nowej powierzchni biurowej.
Częściami składowymi bezpośredniego kosztu związanego z wynajmem biura są: czynsz i koszty operacyjne funkcjonowania budynku. Do tego przy podejmowaniu decyzji warto zwrócić także uwagę na takie aspekty, jak: warunki przedłużenia umowy najmu, czy też możliwości wynajęcia dodatkowej powierzchni w razie potrzeby – wylicza Monika Rogucka, Leasing Manager w firmie OKRE Development. Jednak należy także zwrócić uwagę na wszelkie możliwe koszty dodatkowe związane z biurem. Specyfika działalności różnych firm często wyznacza warunki brzegowe, jakie muszą spełniać ich nowe biura. W innych budynkach szukać swojej siedziby będą globalne kancelarie prawne, dla których drogi, prestiżowy adres w centrum miasta odgrywa dużą rolę i jest uzasadniony ekonomicznie, a w innych na przykład firmy działające na rynku produktów szybko zbywalnych, dla których centralna lokalizacja nie jest kluczowa. Na rynku znajdują się najwyższej jakości obiekty zlokalizowane zarówno w lokalizacjach centralnych, jak i mieszczące się poza centrami miast, które oferują wysoką jakość powierzchni. Kluczem jest by wybierać biura powstałe w przemyślany sposób, których deweloperzy, planując inwestycję, wzięli pod uwagę zarówno komfort osób przebywających w budynku, jak i obecne, i przyszłe natężenie ruchu warunkujące dojazd do biurowca. Czas poświęcany na dotarcie do biura bezpośrednio wpływa na komfort życia prywatnego pracowników, a przez to warunkuje efektywność ich pracy. Te czynniki wzięliśmy pod uwagę projektując budynek Grójecka Offices, który z jednej strony oferuje najwyższą jakość powierzchni, a z drugiej, znajdując się w lokalizacji poza centralnej, umożliwia dojazd do ścisłego centrum w 15 minut przy wykorzystaniu środków komunikacji miejskiej – dodaje Monika Rogucka.
Nowoczesne powierzchnie biurowe wykorzystujące szereg systemów poprawiających jakość wewnętrznego środowiska panującego w budynku to już rynkowy standard. Regulują one temperaturę, poprawiają jakość powietrza, określają stopień oświetlenia powierzchni, czy też ułatwiają poruszanie się po obiekcie. Do tego dodać warto rozwiązania ułatwiające dotarcie do budynku i funkcjonowanie w nim, jak na przykład infrastruktura ułatwiająca przyjazd rowerem do pracy: stojaki na rowery, szatnie, prysznice, czy też pokoje socjalne. O tego typu ułatwienia zadbaliśmy przy projektowaniu warszawskiego GreenWings Offices, budynku biurowego, który uzyskał bardzo wysokie oceny ze strony najemców powierzchni biurowych i został wyróżniony branżowymi nagrodami, co potwierdza słuszność ich zastosowania – mówi Przemysław Małek, Project Manager w OKRE Development. Na dostępność takich rozwiązań warto zwrócić uwagę przy poszukiwaniu nowych powierzchni dla swojej firmy – podkreśla.
Biura w Warszawie: na co zwrócić uwagę wynajmując powierzchnie dla swojej firmy
Źródło: Grójecka Offices
Komentarze
Ten materiał nie ma jeszcze komentarzy