Włocławska spółka po raz drugi uzyskała Biały Listek CSR przyznawany przez tygodnik Polityka oraz firmę doradczą Deloitte. To kolejne wyróżnienie, jakie ANWIL otrzymał w uznaniu za działania prowadzone na polu społecznej odpowiedzialności biznesu.
 

W tym roku tygodnik Polityka wspólnie z Deloitte już po raz piąty zaprosili największe przedsiębiorstwa prowadzące działalność w Polsce do udziału w rankingu. Ankiety trafiły do firm o przychodach powyżej 120 mln zł. Pytania dotyczyły siedmiu obszarów zrównoważonego rozwoju - zgodnie z wytycznymi normy ISO 26000 - a więc ładu organizacyjnego, praw człowieka, praktyk z zakresu pracy, środowiska, uczciwych praktyk operacyjnych, zagadnień konsumenckich, zaangażowania społecznego i rozwoju społeczności lokalnej.

ANWIL otrzymał Biały Listek CSR przyznawany firmom, które deklarują implementowanie wszystkich najistotniejszych kategorii zarządczych rekomendowanych przez normę ISO 26000 oraz ciągle doskonalą działania na rzecz efektywnego zarządzania swoim wpływem na otoczenie.

- Od lat wdrażamy zasady społecznej odpowiedzialności biznesu. O tym, że możemy stanowić wzór dla innych przedsiębiorstw chemicznych, najlepiej świadczą nagrody, które dotychczas otrzymaliśmy za naszą działalność CSR. Przypomnę, że w zeszłym roku zdobyliśmy zarówno Biały Listek CSR Polityki, Diament Polskiej Chemii w kategorii Lider CSR przyznawany przez Executive Club oraz firmę doradczą PwC, jak również zostaliśmy uznani za Lidera Filantropii w konkursie organizowanym przez Forum Darczyńców w Polsce. W tym roku aż osiem praktyk ANWIL-u zostało uhonorowanych publikacją w raporcie przygotowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a teraz po raz drugi otrzymaliśmy Biały Listek CSR. Oczywiście bardzo nas to cieszy i motywuje do dalszej aktywności na polu społecznej odpowiedzialności biznesu - powiedział Paweł Wochowski, Dyrektor ds. Komunikacji i Marketingu ANWIL.

Wczorajsze, uroczyste ogłoszenie tegorocznych zdobywców Listków CSR było okazją do spotkania liderów biznesu oraz prezentacji najnowszych trendów w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Jak zauważyli twórcy rankingu, z każdym rokiem zwiększa się świadomość polskich firm w kwestii znaczenia koncepcji CSR w procesie budowy ich przewag konkurencyjnych na globalnym rynku.