Coraz częściej gwiazdy znane z telewizji, gazet czy portali internetowych, wykorzystując swój wizerunek, wprowadzają na rynek własne marki lub produkty sygnowane swoim nazwiskiem. Ostatnio takiego przedsięwzięcia podjęli się Wierzbicki i Schmidt, wprowadzając do sprzedaży linię ekskluzywnych kosmetyków.

Prekursorką „celebryckich” marek w Polsce jest Kinga Rusin, która już 9 lat temu wprowadziła na rynek ekologiczne kosmetyki Pat&Rub. Autorski projekt rozpoczął jakiś czas temu aktor Marek Kondrat, który po kilku latach działalności w ramach spółki Winarium, zdecydował się na samodzielne stworzenie winiarskiej firmy – KONDRAT Wina. Inna artystka, polska ikona kina, Krystyna Janda, również stworzyła własną serię kosmetyków, natomiast były piłkarz Radosław Majdan wyprodukował linię perfum dla mężczyzn – RM Vabun. To nie koniec biznesowych przedsięwzięć gwiazd. O założeniu kosmetycznego interesu z naturalnymi produktami w roli głównej myśli też modelka Natalia Siwiec. Pod koniec 2016 roku także Andrzej Wierzbicki i Tomasz Schmidt, styliści fryzur, znani m.in. z programu „Ostre cięcie” oraz założyciele salonów fryzjerskich WS Academy, zadebiutowali na rynku z nową linią profesjonalnych kosmetyków do włosów. – Pracujemy jako fryzjerzy od prawie 20 lat i pomysł ten towarzyszył nam od dawna. Chcąc osiągnąć zamierzony efekt, przez dwa lata szukaliśmy idealnych komponentów oraz przeprowadzaliśmy szereg badań i testów, by stworzyć kosmetyki dopasowane do wymagań naszych klientów i odpowiadające zapotrzebowaniom rynku – mówi Tomasz Schmidt, stylista fryzur i współzałożyciel marki Wierzbicki & Schmidt.

Marka Wierzbicki & Schmidt zrodziła się z rosnących oczekiwań konsumentów, którzy na co dzień chcieliby stosować profesjonalne kosmetyki, a także z potrzeb samych twórców, chcących w swojej codziennej pracy wykorzystywać nowe, inne niż dotychczas produkty. Połączenie pasji, wiedzy i doświadczenia mistrzów fryzjerstwa, zaowocowało opracowaniem receptur wykorzystujących wysokiej jakości składniki. Tak powstały eliksiry i esencje czyli ekskluzywne szampony oraz odżywki. – Eliksiry i esencje to kosmetyki profesjonalne, które stosujemy w naszych salonach, gdzie istnieje też możliwość ich nabycia. Zostały one jednak stworzone z myślą o samodzielnej, domowej pielęgnacji, dlatego można je również kupić we wszystkich drogeriach sieci Rossmann, zlokalizowanych na terenie całego kraju – wyjaśnia Andrzej Wierzbicki, stylista fryzur i współzałożyciel marki.

Nowa linia kosmetyków do pielęgnacji włosów Wierzbicki & Schmidt pozycjonowana jest jako marka luksusowa, z wyższej półki, jednak jej założyciele podkreślają, że produkty te są dostępne w przystępnej cenie.