PZU rozpoczyna ogólnopolską kampanię społeczną, której celem jest poprawa widoczności dzieci na drodze i ograniczenie wypadków z udziałem uczniów. Do połowy września PZU przekaże 1,6 miliona odblasków z wbudowaną migającą lampką wszystkim uczniom szkół podstawowych z klas I-III w całej Polsce. Kampania została objęta honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Przy słabej widoczności, bez elementów odblaskowych, pieszy jest widoczny na drodze w światłach mijania samochodu z odległości zaledwie 20-30 metrów. Przy prędkości 90 km/h, kierowca pokonuje 25 metrów na sekundę i może nie mieć możliwości reakcji widząc pojawiającego się pieszego. Jeśli jednak pieszy wyposażony jest w element odblaskowy, odbijający światła samochodu, kierowca spostrzeże go już z odległości 130-150 metrów, czyli dużo szybciej. To może uratować pieszemu życie. Jako firma odpowiedzialna społecznie od wielu lat uświadamiamy Polakom, jak istotne jest ich bezpieczeństwo. Dzięki akcji „Odblaski – dziecko bezpieczne na drodze” chcemy realnie zmniejszyć liczbę wypadków drogowych, w tym z udziałem najmłodszych. – mówi Paweł Surówka, prezes PZU SA.

W 2017 roku w Polsce ucierpiało w wypadkach 911 dzieci poruszających się pieszo po drogach. Na rodzicach i nauczycielach spoczywa odpowiedzialność za przygotowanie najmłodszych do uczestniczenia w ruchu drogowym, tak aby potrafili oni chronić siebie, a swoim zachowaniem nie stwarzali zagrożenia dla innych. Przekazując dzieciom odblaski a rodzicom i nauczycielom materiały edukacyjne, PZU chce zachęcić ich do działań w celu poprawy bezpieczeństwa najmłodszych.

Jeśli jesteśmy widoczni na drodze, stajemy się znacznie bardziej bezpieczni. Wystarczy przypiąć odblask do plecaka szkolnego lub założyć na rękę. Taka mała rzecz – odblask, w pewnych sytuacjach może okazać się bezcenna i uchronić dziecko przed wypadkiem. – mówi Dorota Macieja, członek zarządu PZU Życie.

„Akcja Odblaski – dziecko bezpieczne na drodze” ma na celu edukowanie w zakresie bezpieczeństwa nie tylko najmłodszych, lecz także ich rodziców oraz nauczycieli. W ramach akcji, której motywem przewodnim są popularne wśród dzieci „Niestraszki”, przygotowaliśmy kampanię pod patronatem Minister Edukacji Narodowej z działaniami przeznaczonymi dla każdej z tych grup. Akcja swoim zasięgiem obejmie zarówno szkoły publiczne, jak i prywatne – łącznie blisko 14 tys. placówek – mówi Magdalena Kicińska, dyrektor zarządzająca ds. marketingu w PZU.

Poza kampanią w telewizji, PZU wykorzysta też inne formy promocji. Z myślą o nauczycielach i rodzicach przygotowano materiały edukacyjne dostępne na stronie niestraszki.pzu.pl a także konkurs rysunkowy z ciekawymi nagrodami, który potrwa od 3 do 30 września. Specjalnie dla dzieci powstał teledysk wyświetlany w stacji telewizyjnej Nickelodeon, który prezentuje dobre praktyki w zakresie bezpiecznego zachowania się na drodze. Dzięki współpracy z NaviExpert kierowcy, którzy przekroczą dozwoloną prędkość w pobliżu każdej z 14 tys. szkół podstawowych, do których trafią odblaski PZU, usłyszą w swojej nawigacji komunikat, by zwolnili. Informacja będzie odczytywana głosem dziecka. Dodatkowo PZU nawiązało współpracę z youtuberami popularnymi wśród najmłodszych, m.in. z Milo Mazurem, Hejka tu Lenka, czy Cookie Mint, którzy także będą promowali akcję.

Dla Ministerstwa Edukacji Narodowej jako patrona honorowego akcji bezpieczeństwo uczniów w szkołach jest jednym z priorytetowych działań podejmowanych w ramach realizacji polityki oświatowej państwa. Szczegółowe regulacje w tym zakresie określono w przepisach prawa oświatowego. Mają one na celu podniesienie standardów bezpieczeństwa w szkołach oraz przygotowanie dzieci i młodzieży do bezpiecznego funkcjonowania w każdej sytuacji, w tym także na drodze. MEN wspiera wiele inicjatyw edukacyjnych upowszechniających bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Szkoły i placówki oświatowe same również realizują i angażują się w różnorodne projekty, których zadaniem jest uwrażliwienie na kwestie związane z bezpieczeństwem.