Zakończyła się II edycja programu edukacyjnego „Tropiciele Mitów” - autorskiego przedsięwzięcia spółki ANWIL, powstałego we współpracy z Krajowym Centrum Edukacji Rolniczej. W dwóch odsłonach projektu wzięło udział aż 2500 uczniów z 95 rolniczych szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski.
Celem programu „Tropiciele Mitów” było obalenie błędnych przekonań na temat nawozów mineralnych oraz przekazanie dobrych praktyk związanych z tym sposobem odżywiania roślin. Formuła zajęć oparta na metodologii edutainment, podkreślającej rolę zabawy w procesie uczenia się sprawiła, że uczniowie z pełnym zaangażowaniem uczestniczyli w zajęciach. Lekcje prowadziły dwie osoby: ekspert ds. nawożenia oraz osoba pełniąca rolę oponenta, które wchodzą ze sobą w interakcje. Mówiły one językiem młodego pokolenia, dzięki czemu przyszli rolnicy niezwykle szybko przyswajali sobie prezentowaną wiedzę.
W czasie trwania II edycji programu dodatkowo został zorganizowany konkurs memowy – „Montuj memy z CANWILEM”, który miał na celu utrwalenie wiedzy zdobytej przez uczniów w ramach zajęć. Zadaniem uczestników było przygotowanie zabawnych memów z CANWIL-em – saletrzakiem z Włocławka w roli głównej. - Do konkursu zgłoszonych zostało aż 220 prac. Uczniowie zaskoczyli nas bardzo wysokim poziomem wiedzy na temat nawożenia i rolnictwa, a także znakomitym poczuciem humoru. Posiedzenie jury było dla nas wielką przyjemnością, chociaż zwycięzcę nie łatwo było wybrać - mówi Agnieszka Multan, koordynator projektu z ramienia spółki ANWIL. Pierwsze miejsce w konkursie zajęła Agata Trębińska ZSP Nr 4 w Siedlcach, która wygrała dla siebie drona oraz wycieczkę edukacyjną dla swojej klasy. Organizatorzy przyznali również 5 dodatkowych wyróżnień oraz nagrody w postaci dronów.
W związku z dużym powodzeniem programu „Tropiciele Mitów” oraz pozytywnymi opiniami na jego temat zarówno ze strony uczniów, jak i nauczycieli, ANWIL planuje w najbliższym czasie kolejną odsłonę projektu.
Program „Tropiciele Mitów” został uznany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu za dobrą praktykę CSR w kategorii „Edukacja”, dzięki czemu projekt został uwzględniony w publikacji Raport Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2015.
Tropiciele Mitów jest autorskim programem edukacyjnym ANWIL.
ANWIL to wiodąca spółka sektora Wielkiej Syntezy Chemicznej w Polsce. Jedyny producent polichlorku winylu w kraju oraz znaczący wytwórca nawozów azotowych, stosowanych przez 95 proc. rolników w Europie.
Swoją silną pozycję rynkową ANWIL zawdzięcza najwyższej jakości produktom oraz nowoczesnym standardom obsługi klientów. Spółka należy do PKN ORLEN – lidera listy największych przedsiębiorstw w Europie Centralnej.
2500 uczniów tropiło mity
Źródło: ANWIL S.A.
Komentarze
Ten materiał nie ma jeszcze komentarzy