Pomimo wzrostu popularności rynku e-commerce wielu z nas nie wyobraża sobie innych zakupów niż tych dokonywanych w stacjonarnych sklepach. Powód? Produkty można dotknąć, zobaczyć, porównać  między sobą. Ale co zrobić, by zachęcić do ich kupna? To właśnie zadanie dla shopper & trade marketera.

W Stanach Zjednoczonych inwestycje przeznaczone na ten cel rosną co roku o ok. 21% (np. firma Procter&Gamble wydaje na shopper marketing ponad 500 mln USD rocznie!).  W Polsce jest to obszar wciąż niedoceniany i niedofinansowany, dlatego odnotowuje się coraz większą potrzebę podejmowania wymiany doświadczeń w tej kwestii, m.in. inspirujące prelekcje na ten temat zostaną przedstawione podczas Shopper & Trade Sales Marketing Summit 2017, która odbędzie się 9 lutego 2017 r. w Hotelu Intercontinetal w Warszawie. Będzie to również doskonała okazja do networkingu.

Nowe zachowania konsumentów
Zadania shopper & trade marketerów ciągle zmieniają się wraz ze zmianą stylu życia i preferencji konsumentów, m.in. z digitalizacją życia, późnym zakładaniem rodziny, nowym modelem prowadzenia gospodarstwa domowego (coraz częściej jednoosobowego), a także wydłużającym się czasem pracy, wzrostem zarobków czy starzejącym się społeczeństwem. Nie bez znaczenia jest też rola kobiet – 88% decyzji zakupowych w punkcie sprzedaży podejmują właśnie one.
Również rośnie znaczenie dzieci, tzw. pokolenia jednorożców, zwłaszcza jedynaków lub pochodzących z tzw. patchworkowych rodzin, gdzie rodzice zazwyczaj nie mają czasu dla swoich dzieci i rekompensują im to kupowaniem prezentów. Jak więc nadążyć za tym, co dzieje się i zmienia na naszych oczach?

Profil shoppera 2017 - jaki będzie?
Głównym zadaniem, przed którym stoi cały obszar retail, jest nieustanna aktualizacja profilu shoppera różnych segmentów rynku. Aby uzyskać całkowity jego obraz, należy odpowiedzieć na kilka pytań (zasada 5xW):

1. Kto kupuje? (Who?)
2. Gdzie kupuje? (Where?)
3. Kiedy dokonuje zakupów? (When?)
4. Czego szuka w sklepie? (What?) + Co jeszcze mogłoby go zainteresować? (What else?)
5. Jaki jest sposób podejmowania decyzji zakupowych? (Which way?)\
Oprócz tego obserwuje się: emocje, wartość koszyków, czas trwania zakupów, zainteresowania, a także ścieżki konsumentów.
Dzięki temu możliwe staje się odczytanie i interpretacja zachowań klienta w procesie zakupu danego produktu, co jest kluczem do sukcesu w personalizowaniu przekazu, który do niego trafia. Czy wiesz, że 70% decyzji co do wyboru danej marki dokonywanych jest w punkcie, a aż 68% decyzji zakupowych nie jest zaplanowana z góry, tylko odbywa się spontanicznie?

Milenialsi – czym jeszcze można ich zaskoczyć?
Specyficzną grupą są także tzw. milenialsi, czyli grupa młodych osób znających internet “od zawsze”. Kim są i jakie podejmują decyzje zakupowe? Jak odczytać ich potrzeby i dostosować się do ich stylu życia? Badania pokazują, że:
• 48% z nich kupuje produkty polecone przez znajomych,
• 29% z nich jest w stanie zapłacić więcej za produkt kultowy,
• 28% z nich dzieli się informacjami o produkcie w zamian za zniżkę.

A czy chcesz wiedzieć…
• Jak wyglądają obecnie ścieżki zakupowe?
• Jak Scharing Economy zmienia trendy zakupowe?
• Jak integrować różne kanały sprzedaży?
• Jak wykorzystać Omnichanel w strategii na 2017 rok?
• Jak budować okazje konsumpcji wśród młodych?
• Jakie są europejskie trendy sprzedaży wielokanałowej?
• Jak wyglądają badania miejsca sprzedaży? Jak rozumieć pojęcie “shop doctor”?
• Cross selling i Upp-selling - Jak to robić dobrze?
• Jaki będzie profil shoppera w 2017 roku?
Tego oraz wiele więcej dowiesz się podczas jednodniowej konferencji Shopper&Trade Marketing Summit 2017. Jest to obowiązkowe spotkanie dla osób odpowiedzialnych za wzrost sprzedaży w sektorze retail.

Ważne informacje dot. wydarzenia:
• Termin: 9 lutego 2017 roku
• Miejsce: Hotel InterContinental/Warszawa
• Formuła: Prelekcje + Solution Update + Wine networking + Sesja Q&A