Rynek powierzchni handlowych w Polsce ma się dobrze. Zainteresowaniem konsumentów cieszą się zwłaszcza galerie. Niewykluczone jednak, że już wkrótce ich popularność nieco spadnie. Inwestorzy coraz przychylniejszym okiem patrzą bowiem w stronę ulic handlowych.

„Wśród inwestorów wyraźnie widać chęć powrotu do ulic handlowych. Wynika to z tego, że centra miast zmieniają swoje oblicze na lepsze i poprawia się infrastruktura, dzięki czemu handel tam staje się atrakcyjniejszy dla klientów […]. Ulice handlowe, takie jak Piotrkowska w Łodzi czy Nowy Świat w Warszawie, będą więc zyskiwały na znaczeniu na rynku handlowym” – mówi serwisowi infoWire.pl Andrzej Szczepanik z firmy OPG Property Professionals.

Jeśli chodzi o galerie, na pewno będą one się unowocześniały i uzupełniały swoją ofertę, aby spełniać zmieniające się oczekiwania klientów i przyciągać ich do siebie. Mimo tego wydaje się, że w najbliższych latach nowych centrów handlowych będzie powstawało coraz mniej.

Na rynku powierzchni biurowych nie widać wielkich zmian. Największy popyt generuje ciągle branża BPO/SCC. Popularnością wśród najemców cieszą się zwłaszcza duże miasta: Warszawa, Trójmiasto, Wrocław, Kraków. Wkrótce na atrakcyjności powinny zyskać jednak także mniejsze miejscowości, np. Toruń, Lublin czy Białystok, oraz stosunkowo mało popularna do tej pory Łódź.