Ponad 46 firm z branży e-commerce z woj. pomorskiego, warmińsko-mazurskiego i kujawsko pomorskiego otrzymało w Sopocie statuetki e-Gazel Biznesu.

Statuetkę lidera w województwie warmińsko-mazurskim odebrała firma R-GOL zajmująca się sprzedażą sprzętu piłkarskiego. Współczynnik wzrostu przychodów firmy wyniósł 128 procent. W województwie kujawsko-pomorskim zwycięzcą został (ze wzrostem przychodów na poziomie 256 proc.) sklep Diament.pl, sprzedający wyroby jubilerskie i oferujący usługi zegarmistrzowskie.
Lider województwa pomorskiego to sklep Mamaplus.pl (wzrost przychodów o 319 proc.), z szeroką gamą produktów dla dzieci oraz akcesoriów dla rodziców. E-Gazelą Biznesu mogła zostać każda mała i średnia firma zajmująca się handlem w Internecie, która w latach 2014-15 odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży i zysk w roku 2015. Musiały przy tym wykazać się obrotem od 50 tys. do 100 mln zł. W ten sposób wyłonionych zostało w całej Polsce 333 laureatów, których cechował najdynamiczniejszy rozwój e-biznesu. To wzrost o 30 firm w porównaniu do ubiegłego roku i o 80 więcej niż w pierwszej edycji.

Oczekiwania klientów i wyzwania związane z postępującą globalizacją były głównym tematem panelu dyskusyjnego „E-commerce na wyższym biegu – jak przyspieszyć rozwój biznesu?”, który miał miejsce w trakcie gali wręczenia statuetek. Wzięli w nim udział praktycy rynku, przedstawiciele instytucji od lat działający w otoczeniu wirtualnego biznesu. – Klienci oczekują jak najszybszego dostarczenia przesyłki, co skłania nas do podejmowania współpracy z kolejnymi partnerami instytucjonalnymi. – mówił Paweł Skoworotko, członek zarządu Poczty Polskiej. – Paczkę „z poczty” można już odebrać nie tylko w ponad 4 tysiącach placówek pocztowych, ale również w jednej z tysiąca stacji paliw Orlen, niebawem w kioskach Ruch i w innych punktach znanych sieci. Stawiamy przy tym na rzetelność partnera, którego marka gwarantować będzie nie tylko gęstą sieć punktów odbioru, ale również bezpieczeństwo przesyłki – dodał Skoworotko.

To już trzecia edycja konkursu. Sopocka gala była trzecią z pięciu regionalnych odbywających się w całej Polsce, pierwsza odbyła się w Katowicach. Ostatnia gala finałowa odbędzie się 30 listopada 2016 w Warszawie. Ranking organizowany jest przez Bonnier Business Polska – wydawcę Pulsu Biznesu, a badanie przeprowadzone zostało przez ARC Rynek i Opinia - firmę badawczą specjalizującą się w realizacji projektów dla branży e-commerce.