Tylko w 20% małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w Polsce korzysta się ze służbowych kart płatniczych – wynika z badania „Obrót bezgotówkowy w polskich MŚP”. W pozostałych firmach z tego sektora w dalszym ciągu w użytku pozostaje gotówka. Co mogliby zyskać przedsiębiorcy, gdyby przekonali się wreszcie do płatności bezgotówkowych?

Jak mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Katarzyna Fatyga, prezes firmy Diners Club Polska: „Wprowadzenie płatności bezgotówkowych wiąże się z wieloma zaletami. Jedną z nich jest na pewno poprawa płynności finansowej firmy, jeżeli używa ona kart charge lub kart kredytowych. Druga to zwiększone bezpieczeństwo transakcji. Trzecią jest możliwość stałego monitorowania wydatków, jeśli firma skorzysta z dostawcy, który zapewnia internetowy dostęp do informacji o transakcjach”.

Co jest najważniejsze dla polskich przedsiębiorców z sektora MŚP przy wyborze firmowych kart kredytowych? Okazuje się, że liczą się przede wszystkim długość okresu bezodsetkowego (86%) i oprocentowanie kredytu (75%). Mniejszą wagę przedsiębiorcy przykładają do możliwości internetowego dostępu do kont wszystkich kart wydanych dla firmy (56%) i możliwości korzystania z programu lojalnościowego (14%).