Prowadzenie bloga to znakomity sposób na reklamowanie własnego biznesu. Jednak nie jest to wcale takie proste i nadal wiele firm w błędny sposób podchodzi do tematu blogowania. W tym artykule omówimy zatem najczęstsze błędy przy prowadzeniu bloga

Jak podają statystyki ponad połowa firm do komunikacji marketingowej wykorzystuje w naszym kraju blogi. Jest to bardzo skuteczny sposób do zachęcenia klientów do skorzystania z prezentowanej oferty. Niestety nadal wiele blogów prowadzonych jest w błędny sposób. W tym artykule przedstawimy wam zatem najczęstsze błędy podczas prowadzenia bloga.

Pierwszym i kardynalnym błędem jest brak strategii działania. To właśnie dzięki niej określisz jaki jest cel twoich działań, co chcesz przez nie zyskać ( wzrost zasięgów, liczba leadów itd. ) i jakimi metodami zamierzasz to osiągnąć. Strategia pozwoli ci zatem zaplanować  jakich formatów publikacji będziesz się trzymać na blogu oraz w jaki sposób zamierzasz dystrybuować treści.

Strategia oraz wyznaczenie sobie realnych celów pozwoli na stały i zrównoważony rozwój twojego bloga a przez tym skuteczną reklamę firmy. Trzeba też uważać aby nie przesadzać z zachwalaniem własnych produktów na blogu i raczej skoncentrować się na udzielaniu różnego rodzaju przydatnych porad z których potencjalni klienci będą mogli skorzystać.

Innym istotnym błędem jest brak harmonogramu blogowania. To właśnie dzięki temu można łatwo informować użytkowników kiedy i jakiego rodzaju treści pojawią się na blogu. Kalendarz publikacji to też doskonałe miejsce aby prawidłowo rozdzielić pracę całego zespołu odpowiedzialnego za tworzenie firmowego bloga. Brak harmonogramu może prowadzić bowiem do różnego rodzaju problemów, takich jak brak niezbędnych materiałów wizualnych, które nie zostały zlecone grafikowi do przygotowania.

Ostatnim błędem który tutaj omówimy jest publikowanie treści niezgodnie z zasadami webwritingu. Brak umieszczenia w tekście nagłówków, czy też zbyt duże szpalty tekstu to błędy do których dopuścić zwyczajnie nie można.

Jeżeli nie czujecie się zatem aby sami prowadzić firmowy blog to czasami warto zlecić to zadanie firmie wewnętrznej ( takiej jak na przykład E-prom ) która w profesjonalny sposób przygotuje treści i zajmie się ich późniejszą dystrybucją.