Kampanie na Facebooku pomogą Ci w zwiększeniu swoich zasięgów i dotarciu do nowych klientów z Twojej grupy docelowej. Decydując się na kampanie na jednej z najpopularniejszych platform w sieci masz do wyboru kilka opcji: promocję postu, promocję filmu lub przekierowanie do witryny.

Którą z nich wybrać? I co one oznaczają? Sprawdźmy, jak przygotować kampanie na Fejsie!

Wszystkie opcje "mają" podobnie

Promocja postu oznacza, że wybrany przez Ciebie post będzie promowany i wyświetlany innym, wybranym przez Ciebie użytkownikom. Tak samo stanie się z promocją filmu. W przypadku przekierowania do witryny, Twojej grupie docelowej wyświetlona zostanie krótka reklama na temat Twojej działalności wraz z przekierowaniem. Niezależnie od wybranej przez Ciebie opcji kampanii, konfiguracja wszystkich będzie wyglądać bardzo podobnie. Po kliknięciu interesującej Cię formy reklamy przechodzimy do menadżera kampanii, który znajduje się już w drugiej karcie. Jak należy go wypełnić?

Menadżer kampanii - czyli, jak to będzie wyglądać?

Menadżer kampanii to bardzo przydatna aplikacja, za pomocą której nie tylko ustalisz parametry swojej kampanii, ale będziesz mógł/mogła obserwować na bieżąco, jak Twoja kampania będzie wyglądać (jest to wyświetlane po prawej części ekranu). Ustawiając parametry kampanii określamy, na jakiej podstawie skrypty Facebooka mają poszukiwać dla nas użytkowników do wyświetlenia reklamy. Jako pierwsze przyjdzie nam określić lokalizację. Mamy do wyboru kilka opcji. Wybierzmy tę, która będzie nam najlepiej odpowiadać, biorąc pod uwagę produkt, jaki oferujmy, a także sposób jego dystrybucji i dostępność. Aby bardziej szczegółowo określić lokalizację, możemy użyć atrybutów "Uwzględnij" i "Wyklucz".

Kolejno wybieramy wiek, płeć, a także język reklamy. I chodzi tu o język odbiorcy, a nie język wyświetlanej reklamy. Kolejno możemy wybrać bardziej szczegółowe opcje dla targetu reklamy. Niestety - jeśli chodzi o Polskę - mamy tutaj ograniczone możliwości, gdyż Facebook nie może sobie jeszcze w naszym kraju pozwolić na taką wnikanie w życie użytkowników, jak np. w Stanach Zjednoczonych (gdzie może on określić nawet wartość domu, w jakim mieszka dany Facebookowicz).

Jeśli chodzi jednak o polskie warunki dobrym pomysłem będzie tutaj wpisanie w rubrykę "Szczegóły" Facebook'a konkurencji lub konkretne zainteresowania (np. Podróże, Informatyka). Uważajmy jednak z nadużywaniem atrybutu "Szczegóły", gdyż jego nieprawidłowe sformatowaniem może sprawić, że nasz kampania nie przyniesie zamierzonych efektów.

Sprawdź więcej na https://dream-county.pl/