Urządzenia mobilne, dedykowane aplikacje mobilne, telekonsultacje czy narzędzia typu data mining w służbie zdrowia brzmią jak odległa przyszłość? Nic bardziej mylnego! Telemedycyna staje się coraz bardziej popularnym rozwiązaniem. Czy okaże się rewolucją w funkcjonowaniu systemu ochrony zdrowia?

Dynamiczny rozwój nowych technologii i zmieniające się oczekiwania pacjentów coraz bardziej wymagają od dostawców usług medycznych zmiany oferty. Dlatego centra medyczne Medicover już od kilku lat z powodzeniem wdrażają nowe rozwiązania w zakresie telemedycyny. Obecnie ponad 40 proc. wizyt jest umawianych online. A 61 proc. pacjentów Medicover jest użytkownikami naszej platformy online. Co trzecia porada medyczna odbywa się przez telefon lub internet, a ponad 93 proc. pacjentów deklaruje swoje zadowolenie z konsultacji drogą online.

Dziś pacjenci Medicover mogą konsultować się w sieci z internistą, pediatrą oraz lekarzem rodzinnym za pośrednictwem dostępnego na stronie czatu lub poprzez wideokonferencję. Znaczącym usprawnieniem są także recepty online, dzięki którym pacjent ma możliwość zrealizowania recepty na leki stale przyjmowane, bez konieczności zapisywania się do lekarza. To samo dotyczy możliwości omówienia wyników badań za pośrednictwem internetu. Dodatkowo z myślą o osobach, które nie korzystają z internetu, Medicover wprowadził usługę telefonicznych porad medycznych. Celem tych działań jest usprawnienie świadczeń oraz zwiększenie komfortu pacjentów.

- Rozwiązania telemedyczne w istotny sposób przyczyniają się do zwiększenia jakości opieki medycznej, dlatego stały się istotnym kryterium przy wyborze oferty. Pacjenci umawiają się, by dopytać o dawkowanie leku, wyniki badań, czy upewnić się co do szczegółów zaleceń otrzymanych na wizycie u specjalisty. Wiele pytań i wątpliwości mają także kobiety w ciąży i młode matki, którym szczególnie trudno jest często odwiedzać placówki medyczne, więc dla nich kontakt zdalny z lekarzem lub położną jest bardzo wygodny – mówi dr n. med. Piotr Soszyński, dyrektor ds. medycznych, członek zarządu Medicover w Polsce. - Wywiad online to także lepsze przygotowanie lekarza, jak i pacjenta do wizyty w gabinecie – lekarz ma możliwość analizy dostępnej w postaci cyfrowej karty zdrowia, a pacjent udaje się na wizytę z kompletem badań – dodaje.

Od grudnia Medicover udostępnia także nową bezpłatną aplikacje mobilną z wieloma funkcjonalnościami. Aplikacja jest dostępna na systemy Android, iOS i Windows. – Medicover jest pionierem na rynku usług telemedycznych. Nasz pacjent, niezależnie od tego, gdzie jest może skontaktować się z lekarzem pisząc do niego wiadomość, rozmawiając z nim poprzez czat, czy też korzystając z wideokonsultacji. Nasi pacjenci w  nowej aplikacji będą mogli nie tylko umówić i odwołać wizytę, ale również napisać do swojego lekarza prowadzącego, podejrzeć wyniki badań, zamówić receptę czy też napisać do nas i zgłosić wszelkie swoje opinie i sugestie – komentuje Sonia Kondratowicz, dyrektor ds. obsługi klienta Medicover. Obecnie Medicover udostępnia porady telemedyczne poprzez czat, wideo i telefon przez 7 dni w tygodniu także poza godzinami pracy Centrów Medicover i w dni świąteczne. Przez ponad cztery lata udzielono już ponad 300 tysięcy porad.
Jako odpowiedzialna firma - Medicover priorytetowo także dba o bezpieczeństwo danych swoich pacjentów. Potwierdza to certyfikat bezpieczeństwa informacji zgodny z międzynarodową normą ISO 27001.