Sektor budowalny bywa często postrzegany przez kandydatów do pracy jako zdominowany przez mężczyzn oraz osoby z wykształceniem inżynierskim. Jednak okazuje się, że dla każdego kryją się w nim szanse rozwoju. Zarówno osoby dopiero rozpoczynające karierę zawodową z dyplomem uczelni biznesowej, jak i osoby z dużym doświadczeniem - profesjonaliści z branży, znajdą tam dla siebie szanse rozwoju.

Sukces leży w różnorodności

W Europie w branży budowlanej pracuje ponad 14 milionów osób – 88 procent z nich to mężczyźni. W Polsce odsetek kobiet zatrudnionych w budownictwie jest jeszcze niższy – według danych GUS – wynosi on jedynie nieco ponad 7 procent. Dowodem na to, że te proporcje mogą być inne, są takie kraje jak Norwegia, czy Dania – gdzie procent kobiet zatrudnionych w branży budowalnej wynosi odpowiednio 35 i 25 procent.
Potrzebę różnorodności dostrzega coraz więcej przedsiębiorstw z branży budowlanej. Wśród nich znajduje się firma Hilti, która z początkiem września uruchomiła nową stronę kariery, na której  swoją ofertę kieruje do wszystkich, widząc potrzebę tworzenia różnorodnych zespołów:
- Poszukując osób do Hilti kierujemy się zasadą, że najważniejszy jest człowiek, jego osobowość i wyznawane wartości, a dopiero potem doświadczenie – mówi Tomas Trocil, prezes Hilti Poland - Szukamy ludzi z pasją, którzy będą nas inspirować, będą mieli odwagę mówić, co powinniśmy robić inaczej, oraz będą wskazywać nam szanse i możliwości zmian.
- Stawiamy na różnorodność zespołów. Zatrudniamy osoby o zróżnicowanym doświadczeniu, wieku, umiejętnościach i kompetencjach. Jesteśmy otwarci na młodych ludzi, którzy dopiero rozpoczynają swoją karierę, a także na osoby z doświadczeniem w innych branżach. Chcemy, aby do zespołu Hilti dołączało coraz więcej kobiet. Z naszego doświadczenie wynika, że odnajdują się one w pracy w Hilti tak samo dobrze jak mężczyźni, wnosząc często niestandardowe spojrzenie na biznes. To właśnie ta różnorodność pomaga nam budować efektywne zespoły i silną markę. - dodaje Anna Niziołek, dyrektor HR Hilti Poland.

„Mamy narzędzia, aby rozwijać Twój talent”

Hilti ma dużo do  zaoferowania swoim pracownikom. Niewątpliwie, jednym z atutów firmy jest realna możliwość współpracy, wymiany doświadczeń i rozwoju w strukturach międzynarodowych – dzięki temu praca w Hilti jest inspirująca i pełna wyzwań. Pracownicy są dla Hilti jej najcenniejszym kapitałem – potwierdzają to przyznawane firmie liczne nagrody dla pracodawców, między innymi wyróżnienie w prestiżowym rankingu Great Place to Work.
Aby zainteresować swoją ofertą potencjalnych pracowników z młodego pokolenia, branża budowlana coraz częściej korzysta z nowych kanałów dotarcia, takich jak Social Media. Przykładem takich praktyk mogą być działania w ramach nowej rekrutacji prowadzonej przez Hilti m.in. za pośrednictwem biznesowych profili LinkedIn pracowników firmy.
- Media społecznościowe umożliwiają bardziej bezpośrednią i szybszą interakcję z potencjalnym pracownikiem niż tradycyjne metody rekrutacji. Rozmowa np. z przyszłym przełożonym za pośrednictwem LinkedIn skraca dystans i pozwala kandydatowi już w pierwszym etapie poznać bardziej „ludzką twarz” korporacji. Młode osoby, przyzwyczajone do bezpośredniego i efektywnego kontaktu z rówieśnikami coraz częściej szukają podobnego sposobu komunikacji także w sytuacjach biznesowych, np. w czasie rozmów o pracę –  stąd pomysł, by w komunikacji z potencjalnym pracownikiem korzystać m.in. z portalu LinkedIn - wyjaśnia Adam Wojciechowski, eB2B manager w Hilti.